فرماندارملکشاهی
فرماندار شهرستان ملکشاهی گفت: اقدامات ستاد ديه در زندان‌زدايي بسیار مؤثر است و کمتر مجموعه‌ای را می‌توان مثل اين ستاد مردمی یافت چرا نقش بسزایی در پیشگیری آسیب به خانواده فرد زندان دارد.
کد خبر: ۵۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 22 June 2015

«حسین‌علی موسوی» در جلسه ستاد دیه شهرستان با محوریت برگزاری جشن گل‌ریزان در این شهرستان اظهار کرد: جشن گل‌ریزان یکی بهترین برنامه‌ها و مراسمات برای کمک به نیازمندان و زندانیان بی‌بضاعت است چراکه به‌واسطه آن بسیاری از زندانیان که به علت غیر از بزهکاری و به دلایل مالی گرفتار هستند رهایی می‌یابند. 

وی بابیان اینکه در سال جاری با استقرار ستاد دیه در شهرستان و کمک‌های خیرین و مردم بتوان جمع کثیری از زندانیان مستحق و غیر بدهکار را آزاد کنیم، افزود: ستاد ديه در زندان زدايي مؤثر است و کمتر مجموعه‌ای را می‌توان یافت که مثل اين ستاد مردمی باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: وقتی هزینه‌هایی را که بابت نگهداری یک فرد در زندان بر بیت‌المال تحمیل می‌شود و خانواده زندانی با مسائل و مشکلات روحی و معیشتی می‌بینیم به اهمیت عملکرد  ستاد دیه پی‌می‌بریم.

فرماندار ملکشاهی ادامه داد: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به افراد برای پیشگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها نقش مهمی را بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به اینکه كاهش ورودی مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر و اصلاح ریشه‌های بروز این جرائم است، تصریح کرد: باید با بررسی عملكرد اقدامات انجام‌شده، در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام كرد.

موسوی در پایان از تلاش‌های ستاد دیه استان برای بازگرداندن زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش گرم خانواده تقدیر کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار