به هرحال بدلیل عمق فاجعه صورت گرفته در حق محیط زیست و درختان این شهر،جریحه دار شدن احساست دوستداران محیط زیست ،رسانه هاو شهروندان مهرانی ،حداقل کارممکن ، برخورد قانونی با عاملین برای پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی است .
کد خبر: ۵۱۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 17 October 2017
تابناک ایلام ::روز گذشته تصاویری از قطع گسترده درختان حاشیه خیابان های شهر مهران در فضای مجازی منتشر واین موضوع با واکنش اصحاب رسانه ،دوستداران محیط زیست و شهروندان مهرانی روبرو شد .
 
با توجه به حساسیت موضوع وآماده سازی شهر مهران برای استقبال همگانی از زائرین میلیونی اربعین ولزوم آماده سازی فضای شهر برای این اتفاق مهم ومبارک ،قلع وقمع گسترده درختان این شهر ،موضوع ساده ای نبود که بتوان براحتی از کنار آن عبور کرد.
 
جالبتر اینکه با وجود مسئولیت مستقیم شهرداری مهران در حفظ ،صیانت وگسترش فضای سبز شهر ،مدیران شهرداری این شهر، از چنین اتفاق تلخی ابراز بی اطلاعی نموده وبنا به سبک همیشگی دستگاههای اجرایی به  نوعی توپ را به زمین دیگر دستگاهها ،نظیر اداره برق انداختند.
 
هرچند اداره برق شهرستان مهران درحال حاضر بعنوان مسئول اصلی قطع درختان شناخته شده و ابراز می دارد که این کار با مجوز شهرداری مهران صورت گرفته ،اما نه مجوز شهرداری و نه اقدام اداره برق درراستای پیشگیری از حوادث ناشی از برخورد سیمهای برق با درختان،نمی تواند جوابی مستدل وقانع کننده برای توجیه این عمل محسوب شود. 
 
به هرحال بدلیل عمق فاجعه صورت گرفته در حق محیط زیست و درختان این شهر،جریحه دار شدن احساست دوستداران محیط زیست ،رسانه هاو شهروندان مهرانی ،حداقل کارممکن ، برخورد قانونی با عاملین برای پیشگیری از تکرار چنین اتفاقاتی است .
 
دراین راستا امروز فرماندار مهران بعنوان نماینده عالی دولت در اقدامی پسندیده از عاملین اصلی این اتفاق به دادستانی شهرستان مهران اعلام شکایت نموده است .
مراد ناصری در تشریح اقدام قانونی خود در گفتگو با خبرنگار ما گفت : عمل روز گذشته در قطع درختان شهر مهران، اقدامی تلخ وناراحت کننده بود که احساسات دوستداران محیط زیست وشهروندان مهرانی را جریحه دار کرد.
 
ناصری افزود: فرماندار شهرستان مهران درراستای مشخص نمودن عامل قطع درختان موضوع را از سوی شهرداری واداره برق پیگیری نمود.اداره برق اعلام نموده که این کار بامجوز شهرداری صورت گرفته است .درحالیکه شهرداری هم ادعا می کند ؛مجوز صادرشده برای سرزنی درختان بوده نه ریشه کن نمودن آنها .
 
وی ادامه داد: در راستای شناسایی و تعیین عامل اصلی وبرخورد قانونی با آن ،از هردو دستگاه اعلام شکایت نمودیم . دادستانی شهرستان با بررسی مجوز صادر شده واقدامات صورت گرفته ،عامل اصلی را شناسایی و قطعا با آنها برخورد قانونی به عمل خواهد آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار