رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش یزد با تأیید وجود موارد مشکوک ابتلای دانش آموزان به شپش در مناطقی از استان یزد، گفت: مدرسه عامل شیوع شپش نیست.
کد خبر: ۵۰۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 14 October 2017

به گزارش «تابناک یزد»سید احمد حسینی تبار با تأیید وجود موارد مشکوک ابتلای دانش آموزان به شپش در مناطقی از استان یزد، گفت: این باور در میان خانواده‌ها مبنی بر اینکه مدرسه منشأ شپش است، باوری غلط است و این خانواده‌ها هستند که در طول تابستان به دلایلی مختلف مانند مسافرت و رعایت نکردن بهداشت فردی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه ابتلای دانش آموزان به شپش در کشور مسئله جدیدی نیست و هرسال از تمام استان‌ها دراین‌باره گزارش می‌رسد، افزود: جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد؛ در حال حاضر خانواده‌های ما قبول دار این معضل نیستند و همین عامل تشدیدکننده این معضل است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش یزد با اشاره به اینکه در طول مدرسه تک‌تک دانش‌آموزان به‌اجبار بررسی و شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: دانش آموزان در طول تعطیلات مختلف، مورد معاینه پزشکی قرار نمی‌گیرند و ازاین‌رو مراقبین سلامت پس از ورود به مدرسه با انجام معاینات دوره‌ای موی سر با تعدادی از آن‌ها که آلودگی شپش دارند روبرو می‌شوند و درمان آن‌ها صورت می‌گیرد و تا درمان کامل به مدرسه نمی‌توانند بازگردند.

حسینی تبار بابیان اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در دست نیست، تصریح کرد: رعایت نکردن بهداشت فردی و به‌ویژه موی سر و استفاده از وسایل شخصی یکدیگر در ابتلا به این بیماری مؤثر است و ریشه‌کنی این مشکل از مدارس نیز بسته به رعایت دوره درمان و بهداشت فردی و گروهی دانش آموزان و خانواده آن‌هاست.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در صورت مشاهده آلودگی به شپش باید به واحدهای بهداشتی درمانی و پایگاه‌های سلامت شهری مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها و دانش آموزان در راستای حل این معضل همکاری نکنند؛ مدرسه می‌تواند مرکزی برای انتشار شپش باشد.

وی از اجرای طرح غربالگری شپش سر در مدارس استان خبر داد و اذعان کرد: این طرح در تمامی مدارس و به‌طور ویژه در مدارس دخترانه انجام می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش یزد درباره نحوه درمان این بیماری خاطرنشان کرد: درمان آن معمولاً با لوسیون و شامپو است، همکاران ما از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدارسی که در آن‌ها ابتلا به شپش گزارش می‌شود، می‌روند و دانش آموزان را معاینه می‌کنند و در کنار آن نیز آموزش‌های بهداشتی ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ جای نگرانی برای دانش آموزان در راستای ادامه تحصیل وجود ندارد، تأکید کرد: شرایط طوری نیست که بگوییم مشکل حادی ایجادشده است، همه مدیران توجیه هستند و افراد مبتلابه هیچ‌وجه از تحصیل بازنمی‌مانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار