دبير كارگروه سلامت و امنيت غذايي:
تابناک: سالك يكي از معضلات استان اصفهان بود كه با شناسايي مراكز آلوده و آموزش ساكنان اين نواحي موفق به كنترل اين بيماري و آغاز جونده كشي شديم.
کد خبر: ۵۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، ترك‌زاده دبير كارگروه سلامت و امنيت مواد غذايي امروز دراين نشست با اشاره به برگزاري كارگروه‌هاي مختلف در حوزه‌هاي مختلف بهداشتي، بيان داشت: در بخش سالك با تشكيل كميته آموزشي در اين زمينه موافقت به عمل آمد تا با آموزش دانش‌آموزان، رابطين بهداشت و افراد ساكن در مناطق خطر از اين افراد در مقابل ابتلا به اين بيماري حفاظت كنند.

وي با بيان اينكه براي آگاهي مردم از بيماري سالك چهل بنر اطلاع‌رساني در سطح شهر نصب شده است، خاطرنشان كرد: در اين بين به همراه اختصاص بودجه‌اي در اين زمينه به با همكاري فرمانداري انجام گرفت بحث جونده كشي به مرحله اجرا درآمد، تاكنون دو مرحله آن اجرا شده و بعد از ماه رمضان نيز مبحث جونده كشي ادامه خواهد يافت.

دبير كارگروه سلامت و امنيت غذايي با اشاره به تشكيل كميته‌اي با كارشناسان مبارزه با سالك در پايگاه هشتم شكاري، گفت: با توافق مسوولان اين پايگاه بحث جونده كشي در اين مكان آغاز شد، علاوه بر اينكه با دريافت سم از اداره جهاد كشاورزي و جمع ‌آوري نخاله‌ها در شهر ورزنه با استفاده از دستگاه جمع‌آوري انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه در سگزي تجمع نخاله‌ها به خوبي انجام نمي‌شود، اظهارداشت: در اين مكان به علاوه تجمعي از كودها وجود دارد كه موجب جمع ‌شدن تعداد زيادي از حشرات در اين مكان و در نهايت تجمع موش و حتي افزايش انتقال بيماري سالك شده است.

ترك‌زاده با اشاره به جلسه كارگروه در زمينه شناسايي اماكن و مزارع ابياري شده با پساب‌ها، بيان داشت: پس از اين جلسه مصوب شد تا مزارع متخلف با بازرسي‌هاي جدي و سرزده شناسايي و با آنان برخورد جدي در اين زمينه انجام شود.

وي ادامه داد: در شهر هرند نيز تعداد زيادي كاميون حمل كود وجود دارند كه به علت تردد در سطح شهر موجب گرايش جونده و حشرات به سمت شهرها و افزايش بار بيماري‌ها مي‌شود بنابراين با شناسايي كاميون‌هاي حمل كود از رفت و آمد آنان در مراكز شهري مي‌توان از افزايش بيماري سالك و ديگري بيماري‌هاي وابسته جلوگيري كرد.

دبير كارگروه سلامت و امنيت غذايي در مورد مراحل كاري شناسنامه‌دار كردنم محصولات كشاورزي ميادين ميوه و تره‌بار شهر، گفت: در كارگروهي كه به اين منظور تشكيل شد شهرداري و معاونت غذا و دارو موظف شد تا با مركز بهداشت اصفهان براي تحقق اين امر تلاش كند و با شناسنامه‌دار كردن اين محصولات از انتقال بيماري در افراد جلوگيري كند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار