نیاکان
یکی از مهمترین فعالیتهای شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در بحث شناسایی آسیبهای اجتماعی در استان ایلام بوده که تاکنون ۲۷ مورد در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۵۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۴ 21 June 2015

علی محمد نیاکان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری برنامه های مختلفی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جهت تروج و توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری طراحی شده است.

وی بیان داشت: به طور قطع توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان نیازمند امکانات و اعتبارات است که در سال جاری به رغم محدودیتهای اعتباری دنبال اجرایی کردن برنامه های کیفی در استان هستیم.

این مسئول اظهار داشت: برای اوقات فراغت جوانان استان نیز برنامه های خوبی در تابستان تدارک دیده شده که در ادارات ارشاد شهرستانهای استان و در کانونهای فرهنگی هنری مسجد ثبت نام برای حضور در این کلاسها آغاز شده است.

مدیر کل ارشاد استان ایلام عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵۷ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان فعالیت دارند و این ظرفیت بزرگی برای اوقات فراغت جوانان استان فراهم کرده است.

شناسایی آسیبهای اجتماعی در استان

یکی از مهمترین فعالیتهای شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در بحث شناسایی آسیبهای اجتماعی در استان ایلام بوده که تاکنون ۲۷ مورد در استان شناسایی شده است.

نیاکان بیان داشت: این موارد شامل اعتیاد، کاهش سن ازدواج، خودکشی، جرائم، عدم نشاط و شادابی، مهاجرت، توجه نکردن به مبلمان شهری و ...است.

این مسئول عنوان کرد: علل و عوامل بروز این آسیب‌ها توسط کارشناسان بررسی شود که برای این مهم قرار است این آسیبها در شورای فرهنگی عمومی استان پیگیری شوند.

نیاکان، مسئول ارشاد استان ایلام اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به عنوان یکی از دستگاه های شورای فرهنگی عمومی برای تعامل و همکاری در زمینه­ برنامه­ های مختلف فرهنگی هنری در چارچوب ضوابط قانونی آمادگی کامل دارد.

وی تاکید کرد: هدف این شورا ارتقا فرهنگی عمومی استان در حوزه های مختلف بوده که در این زمینه از افراد صاحب نظر و اساتید برجسته استفاده خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار