تعدادی از معلمان استان فارس پنجشنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی جامعه معلمان، تجمع کردند.
کد خبر: ۵۰۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ 06 October 2017
تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: همرمان با روز جهانی معلم (۱۳ مهرماه – ۵ اکتبر)، ده‌ها نفر از معلمان استان فارس نیز با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی نسبت به وضعیت معلمان جلوی اداره‌کل آموزش و پرورش این استان گرد هم آمدند.

بر پایه اظهارات تعدادی از معلمان حاضر در این تجمعِ آرام، اغلب خواسته‌های معلمان حول محور مشکلات صنفی آن‌ها بوده است.

مشکلات حقوقی و معیشتی، وضعیت بیمه‌ها و کمبود امکانات و مزایای رفاهی فرهنگیان از جمله موضوعات مورد اعتراض معلمان شاغل و بازنشسته‌ی حاضر در این تجمع بود.

اما در همین حال یکی دیگر از معلمان معترض از سر دادن برخی شعارهای غیرصنفی از جمله درخواست آزادی معلمان زندانی کشور و شعارهای طعنه‌آمیز نسبت به فسادهای اقتصادی سال‌های گذشته، خبر داده است.

فرهنگیان شیراز با تشیع نمادین «آموزش و پرورش رایگان» اعتراض خود را نسبت به وضعیت آموزش و پرورش در کشور، اعلام داشتند.

همچنین در حالی یکی از معلمان از عدم حضور مقامات ارشد در میان تجمع‌کنندگان گلایه‌مند بود که بنا بر ادعای یک مقام مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش، حمیدرضا آذری -مدیرکل آموزش و پرورش فارس- در زمان برگزاری تجمع در شیراز حضور نداشت.

گفتنی است تجمعات صنفی در اعتراض به وضعیت معلمان در مناسبت‌های مرتبط در سراسر کشور مرسوم بوده و معلمان فارس نیز امروز همزمان با بسیاری از شهرهای بزرگ کشور در اعتراض به وضعیت خود گرد هم آمده‌اند.

با این حال رفتار صحیحِ مسئولان با تجمع‌کنندگان و حفظ آرامش از سوی معترضان، موجب برگزاری آرام و بی‌حاشیه‌ی تجمع امروز شد که در این خصوص شایسته است از معلمان معترض و مقامات مسئول استان فارس تقدر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار