کد خبر: ۵۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳ 04 October 2017
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جزء 5 دانشگاه برتر کشور در نظام مراقبت و گزارش‌دهی عوارض پس از واکسن شناخته شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ ابراهیم نعیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه ثبت و گزارش‌دهی عوارض پس از واکسن، با توجه به تحلیل های انجام شده در سطح وزارت متبوع و ارسال پس خوراند در میان 5 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال 1395، یک هزار و 286 مورد عوارض پس از واکسن از مراکز تلقیح واکسن در پورتال مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر گزارش و ثبت شد، که بیانگر میزان ثبت 83 مورد در یک هزار کودک زیر یک سال است.

نعیمی با بیان اینکه هیچ واکسنی کاملا ایمن نیست و ممکن است پس از ایمن سازی، منجر به بروز عارضه شود، یادآور شد: واکسن‌هایی که در برنامه ایمن سازی کشوری استفاده می‌شود، بسیار موثر و ایمن هستند.

وی ادامه داد: هر پیامد ایمن‌سازی (AEFI) عارضه‌ای است که پس از ایمن‌سازی بروز کرده و عقیده فرد، خانواده و یا کارکنان بهداشتی بر آن است که علت آن ایمن‌سازی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اظهار داشت: عوارض گزارش شده، ممکن است واقعی باشد(مثلا در نتیجه استفاده از واکسن) یا در طی مراحل ایمن‌سازی به وجود آمده باشد و یا در اثر پیامد همزمان ایجاد شده، که مربوط به واکسن یا مراحل ایمن‌سازی نبوده ولی با ایمن سازی همراه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار