معاون فناوری اطلاعات اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تا ابتدای مهر ماه در خراسان رضوی صادر شده است.
کد خبر: ۵۰۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 03 October 2017

به گزارش تابناک : محمدرضا محسنی ظهر سه شنبه در خصوص تعداد افرادی که تاکنون نسبت به کارت ملی هوشمند اقدام کرده اند اظهار کرد: تا ابتدای مهر ماه، یک میلیون و ۶۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی درخواست خود را برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت کرده اند که  ۵۰ درصد آن متعلق به مشهد است که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارت صادر شده است.

وی افزود: چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط درخواست کارت ملی هوشمند  در خراسان رضوی داریم که ۳۵.۵ درصد از کل واجدین شرایط درخواست خود را اعلام کرده اند و تا آخر امسال باید یک میلیون و ۶۱۰ هزار درخواست را ثبت کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی تاکید کرد: دفاتر فعال سراسر استان برای این منظور  آمادگی کامل دارند و در روز ظرفیت ثبت هشت هزار درخواست را داریم اما در حال حاضر سقف پرشده سهمیه ما در استان حدود چهار هزار مورد است.

وی ادامه داد: اعتبار کارت ملی قبلی تا پایان امسال تمدید شده و در سال آینده فاقد اعتبار است از این  رو به مردم توصیه می کنیم که این مهم را به روزهای آخر سال موکول نکنند. پس از ثبت درخواست در مدت یک ماه کارت ملی هوشمند  صادر می شود اما در صورت افزایش مراجعین در روزهای پایانی ممکن است این روند با تاخیر مواجه شود.

محسنی در خصوص مراحل صدور کارت هوشمند ملی بیان کرد: پیش ثبت نام یا ثبت نام اولیه از طریق سایت www.ncr.ir صورت می‌گیرد ودر هنگام ثبت نام اولیه ۲۰ هزار تومان تعرفه قانونی خدمات سازمان ثبت احوال از متقاضی گرفته می‌شود که به خزانه ملی واریز می‌شود.

وی افزود: اگر ثبت نام توسط شخص انجام شود مبلغ ۳۱ هزار تومان و اگر توسط دفاتر انجام شود مبلغ ۳۶ هزار تومان گرفته می‌شود، همچنین بابت هزینه خدمات و ثبت نام حداکثر پنج هزار تومان به عنوان خدمات اینترنتی و عکس توسط نرم افزار و اثر ۱۰ انگشت دو دست نیز گرفته می‌شود و مبلغ ۹ هزار تومان بابت حق الزحمه دفتر تکمیل ثبت نام اخذ می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی ابراز کرد: پس از تکمیل مدارک و صدور کارت ملی هوشمند که در تهران صادر شد می شود به متقاضی پیامک داده شده و فرد می تواند برای تحویل کارت حضوری و با در دست داشتن اصل شناسنامه خواهد بود به مکان اعلام شده مراجعه کند.







منبع : افشاگری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار