به گزارش تابناک ایلام
این سالها شاهد تعمیرات متعدد جاده ای وحذف نقاط حادثه خیز جاده ای با ایجاد واریانتهایی در شهرستان چرداول هستیم،گرچه این کار جای قدردانی دارد اماواقعیت امراین است که این واریانتها ی زمانبر مسائل ومشکلاتی رابرای رانندگان ومردم منطقه ایجاد کرده است
کد خبر: ۵۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 20 June 2015
تابناک ایلام-شهرستان چرداول یکی ازبزرگترین شهرستانهای استان ایلام که جاده های ایلام -کرمانشاه وایلام- لرستان ازمیان این شهرستان می گذردومتاسفانه این شهرستان نیزهمانند مرکزاستان وسایرشهرستانهای استان ازراه ارتباطی مناسبی برخوردار نیست.
جاده ای که مرکز شهرستان را به طول بیش از50کیلومتربه بخش هلیلان واستانهای لرستان وخوزستان وکرمانشاه متصل می کند جاده ایست کم عرض با پیچها وگردنه های متعدد که اوایل انقلاب احداث گردیده وبدلیل عدم رعایت استانداردها وقرارداشتن نقاط حادثه خیرمتعدد درآن بعنوان جاده ای پرخطر وحادثه خیرازآن یاد می شود.
جاده ای که عمده ترافیک جاده ای استان ایلام  به استانهای لرستان وخوزستان وکرمانشاه وازحیث داخلی مرکزشهرستان  به بخشهای زاگرس وهلیلان رابه خود اختصاص داده است.
اما همزمان با رشد وتوسعه جاده های کشور که غالبا بصورت آزادراه واتوبان نمود پیدا کرد ،جاده های ارتباطی استان ازاین توسعه ورشد تاکنون بی نصیب مانده است وتنها شاهد حذف نقاط حادثه خیز وایجاد واریانتهای متعدد دراین جاده ها هستیم.
گرچه حذف نقاط حادثه خیز به خودی خود گامی مثبت وقابل تقدیر برای کاهش تصادفات ومرگ ومیرهای جاده ای دراین شهرستان تلقی می شود ،اما سرعت لاک پشتی اتمام این پروژه های کوچک باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم ورانندگان وسایل نقلیه شده است.
ایجاد جاده انحرافی شوسه درمسیرسرابله به پل سیمره بخاطرایجاد واریانت وحذف نقطه حادثه خیز موسوم به بردبل ،یکی ازاین پروژه ها ست که متاسفانه باگذشت بیش از6ماه کماکان برای مردم ورانندگان عبوری دردسرسازشده است.
سنگلاخی شدن این جاده،ایجاد گردوخاک ناشی از تردد بسیار خودروها،مشکلات فراوانی برای رانندگان ومسافرین پدید آورده است .سیروس یکی از رانندگان عبوری گفت: شغل ما مسافرکشی است وهرروز برای جابجایی مسافرمجبوریم که بیش 4باردراین جاده تردد کنیم ،علاو بر مشکلات گردوخاکی که وجوددارد وباعث مصائبی برای رانندگان وسرنشینان شده است ،سنگلاخی شدن جاده باعث ساییدگی بیشترلاستیکها ومشکلات فنی وخرابی جلوبندی خودروها ونتیجتا تحمیل هزینه های فراوان بر رانندگان شده است،ازمسئولین می خواهیم که به عملیات اجرایی این پروژه تسریع ببخشند.
حرف این راننده حرف همه مردم ورانندگانی است که هرروز مجبورند این مسیر 3کیلومتری سنگلاخی را طی کنند. ازمسئولین راه وشهرسازی وفرمانداری شهرستان انتظار اهتمام به این موضوع ودستورتسریع درتکمیل این پروژه وجود دارد.
خوب است که هرروز شاهد تردد بخشداران 2بخش ومسئولین ادارات آن از این مسیر هستیم واین موضوع نمی تواند ناشی از عدم بازدید یا بی اطلاعی تلقی شود ،درست است که آنان با خودرو اداری ازاین مسیر تردد می کنند اما خوبتراین است که بخاطر همدردی با مردم این منطقه ولمس مشکلاتشان یکبارهم با خودروشخصی ازاین مسیر تردد کنند شاید افاقه ای شد ودستوری برای تسریع درتکمیل آن صادرشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار