قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: به سبب وجود فضای مناسب در ماه مبارک رمضان برای ایتام و خانواده‌های تحت پوشش این نهاد حامی یابی می‌شود.
کد خبر: ۵۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 20 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد علی اکبریانی اظهار کرد: طی ایام ماه رمضان با یاری خیرین و نیکوکاران برای ایتام و خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند این نهاد در قالب برنامه‌های مختلف حامی یابی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون 35 هزار حامی در طرح‌های متفاوت کمیته امداد با این نهاد همکاری دارند.

اکبریانی با اشاره به وجود شش هزار یتیم در استان،خاطر نشان کرد: حدود یک هزار از این ایتام زیر 18 سال و بالای 18 سال از نعمت وجود حامی بی بهره هستند.

وی خاطر شان کرد: این در حالیست که در میان ایتام ،کودکان زیر 18 سال به دلیل وجود حس ترحم و دلسوزی دارای تعداد حامی بیشتری نسبت به ایتام بالای 18 سال می باشند.

اکبریانی گفت: هم اکنون از مجموع ایتام استان حدود سه هزار و 100 نفر دانش آموز می‌باشند، که علاوه بر مباحث معیشت در تامین هزینه‌های تحصیلی نیز با مشکل مواجه هستند.

وی با ذکر این که میانگین وجود حامی برای ایتام زیر 18 سال استان 10 نفر است،افزود: در برخی موارد تعداد حامیان ایتام بالای 18 سال بین یک تا دو حامی هم نمی‌شود.

اکبریانی با تاکید بر ورود خیرین در حوزه اکرام ایتام،خاطر نشان کرد: ایتام بالای 18 سال استان نیز به دلیل اشتغال به تحصیل بیشتر نیازمند کمک هستند.  


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار