مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: قوانین خاص مناطق آزاد در خصوص قانون کار، در برخی موارد منجر به بروز مشکلاتی مربوط به مباحث بیمه ای در سطح استان شده است و این مسئله را به چالشی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 20 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، سیدفاضل حیدری بلوکی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: تامین اجتماعی با زیر پوشش قرار دادن بیش از 850هزار نفر، در حال حاضر 54 درصد کل جمعیت استان به عنوان مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بلندمدت و کوتاه مدت آن بهره مند هستند.
 
وی ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته به منظور اخذ مجوز لازم برای راه اندازی شعبه 4 بندرعباس، ادامه داد: این اداره کل دارای 16 شعبه بیمه ای، 3 شعبه اقماری و 2 کارگزاری در استان می باشد که مجوز سه شعبه اقماری جدید اخذ شده و تا پایان شهریورماه امسال 94 این شعبه ها فعال خواهند شد.
 
به گفته حیدری، تاکنون 294 هزار و 305 نفر بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان هستند که شامل 257 هزار  و 748 نفر بیمه اجباری، یکهزار و 205 نفر بیمه بیکاری، 3 هزار و 814 نفر بیمه توافقی، 31 هزار و 538 بیمه شده خاص، 8 هزار و 261 نفر بیمه کارگران ساختمانی، 676 نفربیمه قالیبافان و یکهزار و 658 نفر نیز بیمه شده صنایع دستی هستند.
 
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از رشد 6 درصدی تعداد بیمه شدگان و افزایش 9 درصدی تعداد مستمری بگیران طی سال 93 نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن خبر داد و افزود: در حال حاضر ضریب پشتیبانی تأمین اجتماعی در استان هرمزگان 13.6 درصد می باشد که از میانگین کشوری وضعیتی مطلوب تر داریم و این دستاورد از طریق مدیریت منابع و مصارف حاصل شده است.
 
وی همچنین از وضعیت پرونده های بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور طی سال گذشته سخن به میان آورد و افزود: 77 درصد مشاغل طرح شده زیر شمول مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفته اند و 42 درصد کل درخواست های متقاضیان مشمول این بیمه نیز منجر به برقراری شده است.
 
حیدری از پرداخت 272 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به مشتریان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان خبر داد و تصریح کرد: به صورت ماهانه 22 میلیارد تومان و روزانه نیز 75 میلیارد تومان طی سال گذشته پرداخت شده است.
 
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در عین حال گزارشی از برنامه ها و اقدامات موفق و اثربخش صورت گرفته توسط این اداره کل طی سال گذشته و امسال ارایه کرد و گفت: بهسازی فضای فیزیکی شعب استان به منظور ارایه خدمات مطلوب و بهینه از جمله این اقدامات است.
 
وی همچنین از تحقق 90 درصدی دریافت لیست اینترنتی در استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح باعث کاهش 45 هزار بار مراجعه به شعب و کارگزاری ها به منظور انجام امور بیمه ای در استان شده است.
 
حیدری در همین رابطه ابراز امیدواری کرد این رقم تا شهریورماه سال 94 به طور کامل  و صد درصدی محقق شود.
 
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قوانین خاص مناطق آزاد در خصوص قانون کار، در برخی موارد منجر به بروز مشکلاتی مربوط به مباحث بیمه ای در سطح استان شده است.
 
این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که تاکنون 33 درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام شده است، گفت: انجام طرح های مربوط به پرداخت های متمرکز و ابلاغ الکترونیکی نیز 60 هزار بار کاهش مراجعات را به دنبال داشته است و برنامه داریم در آینده این طرح ها به طور کامل اجرایی شود.
 
به گزارش ایسنا، نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد.
 
در این نشست هر یک از مدیران عضو شورا به بیان عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود و تببین دیدگاه های خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار