مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد گفت: در نیمه نخست سال جاری با 20 هزار و 964 تخلف زیست محیطی برخورد و اعمال قانون شد.
کد خبر: ۵۰۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 27 September 2017
به گزارش تابناک : محمد پذیرا روز چهار شنبه افزود: 9 هزار و 768 فقره از این تعداد مربوط به فصل بهار و 11 هزار و 196 فقره مربوط به تابستان است. 
وی اظهار کرد: سه هزار و 733 تخلف از این تعداد مربوط به خودروهای دودزا، چهار هزار و 278 تخلف مربوط به خودرو های فاقد معاینه فنی و 370 فقره نیز مربوط به تولید صداهای نامتعارف بود. 
وی گفت: 371 فقره از این برخوردها نیز به خاطر بوق زدن در محلهای ممنوع، 352 فقره به دلیل استفاده از نورافکن و چراغهای الوان در خودرو و 11 هزار و 652 فقره نیز به خاطر نداشتن گواهی برچسب معاینه فنی بوده است. 
پذیرا افزود: مابقی تخلفات نیز مربوط به زباله و نخاله های ساختمانی، حمل کود، ریزش روغن و بنزین، تعمیر یا شست و شوی وسایل نقلیه در خیابانها، حمل اشیای کثیف و حیوانات در خودرو و پرتاب اجسام و زباله بود.
وی با بیان اینکه پنج گروه گشتی ضابطان قضایی در شهر مشهد به صورت شبانه روزی خودرو های آلاینده را متوقف می کنند، اظهار کرد: در مدت مزبور 6 هزار و 732 خودرو نیز به تعمیرگاه منتقل شدند. 
وی گفت: روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد رفت و آمد دارند که سالانه بین 150 هزار تا 200 هزار تن آلایندگی ایجاد می کنند. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار