مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال قبل یک هزار و ۲۰۰زن سرپرست خانوار در استان توانمند شده اند، گفت: بهزیستی استان با پوشش ۳۲.۵ درصدی زنان، از نظر توانمندی رتبه دوم را در سطح کشور طی سال گذشته کسب کرد که با استان نخست کشور تنها نیم درصد. فاصله داشته است.
کد خبر: ۴۹۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 25 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر امید قادری در همایش روز ملی خانواده، بهزیستی را مهمترین نهاد کشور دانست که بر اساس خانواده شل گرفته است.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب نهادهای مختلفی برای خدمات رسانی انجام وظیف می ڪردند که پس از انقلاب در قالب بهزیستی ادغام شدند.

وی بهزیستی را نهادی خانواده محور  و در نگهداری زنان بی سرپرست خانوار، به عنوان نهاد شبه خانواده خواند و افزود: زنان بی سرپرست علاوه بر وظایف یک زن باید نقش پدری را هم در خانواده ایفا کنند.

قادری گفت: در کرمانشاه ۹۰ هزار زن بی سرپرست داریم که بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه سال قبل یک هزار و ۲۰۰زن سرپرست خانوار در استان توانمند شده اند افزود: بهزیستی استان  با پوشش ۳۲.۵  درصدی زنان، از نظر توانمندی رتبه دوم را در سطح کشور طی سال گذشته کسب کرد که با استان نخست کشور تنها نیم درصد فاصله داشته است.

قادری خواستار انجام اقدامی جهادی در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانواده شد و گفت: طرح مالی خرد سال قبل به صورت پایلوت در دو منطقه محروم کرمانشاه اجرا شد به طور فراگیر در استان اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح علاوه بر زنان مناطق حاشیه ای کرمانشاه همه زنان می توانند از نظر فعالیتهای اقتصادی، عملیات بانکی و مسائل اجتماعی با تشکیل گروه های همیار وارد شوند.

قادری از تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جدید برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: امسال به عنوان پیشرو در آماده سازی مراکز غیر شغلی کارگاه های تخصصی برگزار کردیم که جز استانهای دریافت کننده گواهینامه اشتغال نیز هستیم.

وی از رشد ۱۰۰ درصدی جایگاه زنان خبر داد و افزود: شجاعت زنان گیلانغربی و کرمانشاهی همواره زبانزد همه است.

گفتنی است در این همایش تعدادی از زنان سرپرست خانوار موفق و دانش آموزان تحت پوشش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار