مدیر امور عشایراستان تهران گفت: در سال جاری 60 هزار متر مکعب آب رسانی سیار در عرصه های ییلاقی ، قشلاقی و مناطق میان بند عشایر برای مقابله با خشکسالی و تأمین منابع آب موردنیاز عشایر انجام داده است.
کد خبر: ۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ 15 February 2015

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، سیروس نصیری در سومین یادواره شهدای عشایری پاکدشت گفت: جامعه عشایری در دوران دفاع مقدس باحضور در جبهه های جنگ با شجاعت و ایستادگی مثال زدنی خود با دشمنان به مبارزه پرداختند و در دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عشایر مرزبانان شجاع و غیور کشورمان محسوب می شوند.

وی ادامه داد: جامعه عشایری با تولیدات انواع محصولات لبنی، دامی و باغی سهم بسزایی در تولیدات کشور دارند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: امورعشایر استان تهران در سال جاری به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، 60 هزار متر مکعب آب رسانی سیار در عرصه های ییلاقی ، قشلاقی و مناطق میان بند عشایر برای مقابله با خشکسالی و تأمین منابع آب موردنیاز عشایر انجام داده است.

وی اضافه کرد: انتقال 40 کیلومتر آب توسط لوله به مناطق مختلف جهت حفظ منابع آب، مرمت و اصلاح راه عشایری و ایل راه ها به منظور سهولت تردد عشایر برای دسترسی به مراتع و نیز توزیع بیش از20 هزار سیلندر گاز در مناطق ییلاقی با قیمت توزیع در روستاها و شهرها از دیگرفعالیت های انجام شده به منظور آسایش و رفاه عشایر استان عنوان کرد.

وی مرمت و احیای 500 کیلومتر از راههای عشایری،احداث 45 حمام خورشیدی، در اختیار گذاشتن 400 آبشخور فلزی رایگان، احداث سه باب حمام ضدکنه، توزیع 80 تانکر آب رسان رایگان و ایجاد تسهیلات ویژه برای دریافت علوفه مدار به میزان 5 هزار تن از دیگر خدمات انجام شده به عشایر استان تهران عنوان کرد.

نصیری در ادامه به حمایت های دولت از عشایر پرداخت و افزود: در استان تهران جلسات شورای عشایری استان تهران و شهرستان های استان تهران به ریاست استاندار و فرماندار شهرستانها به شکل منظم در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 27 جلسه شورای عشایری با 233 مصوبه در استان تهران برگزار شده است که حدود 70 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

سومین یادواره شهدای عشایری شهرستان پاکدشت  با حضور حجت الاسلام ' حسین کاشی' مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان عشایر کشور، سرهنگ ' عبدالرضا زنگنه' معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، ' سیروس نصیری' مدیر امور عشایر استان تهران، ' علیرضا قاسمی فرزاد' فرماندار شهرستان پاکدشت، ' فرهاد بشیری' نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده های معظم شهدا در روستای توچال پاکدشت برگزار شد.

در این آیین از 18 خانواده شهدای عشایری شهرستان پاکدشت تجلیل شد.


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار