استاندار ایلام گفت :توسعه برنامه ها و تبادل اطلاعات باید در چهار حوزه تعزیرات، بازرسی، قاچاق کالا و ارز و مبارزه با مواد مخدر که با هم در ارتباط هستند انجام شود چرا که می تواند ما را به یک برنامه ریزی منسجم و تصمیم عقلایی برساند.
کد خبر: ۴۹۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 20 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛محمدرضا مروارید در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: برای آنکه نظارت بر واحدهای سطح بازار به شکل موثرتر صورت گیرد، دستگاه‌های اجرایی فعال در این حوزه باید با سازمان تعزیرات هم‌اندیشی ‌های لازم در بحث نظارت داشته و بازرسی ‌ها در قالب یک طرح مستمر صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه تخلفات باید به صورت تخصصی بررسی شوند تا مدیریت کارآمدی در بازار حاکم شود، افزود: توسعه برنامه ها و تبادل اطلاعات باید در چهار حوزه تعزیرات، بازرسی، قاچاق کالا و ارز و مبارزه با مواد مخدر که با هم در ارتباط هستند انجام شود چرا که می تواند ما را به یک برنامه ریزی منسجم و تصمیم عقلایی برساند.
 
مروارید در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بازنگری در خصوص قاچاق سوخت در استان شد و گفت: خروج و ورود قاچاق سوخت در استان وجود ندارد اما می طلبد در این خصوص بازنگری توسط کمیته ذی صلاح تشکیل و مورد بررسی مجدد قرار گیرد.
 
استاندار ایلام با اشاره به بازگشایی مدارس و نظارت دستگاه‌های مربوطه به بحث حمل و نقل دانش آموزان، یادآور شد: تامین امنیت جابجایی دانش ‌آموزان و توجه به رویکردهای تربیتی در کنار آرامش خانواده‌ها مهم‌ترین رویکردی است که در پروژه مهر و در مبحث سرویس های مدارس مورد توجه قرار می گیرد.
 
وی تاکید کرد: دستگاه های ذیربط موضوع سرویس مدارس را جدی بگیرند و اجازه کوچکترین تخلف در این حوزه را ندهند تا والدین با خیال آسوده و اطمینان خاطر فرزند خود را روانه‌ کلاس درس کنند.
 
مروارید خواستار برخورد جدی با غیر استاندارد بودن تجهیزات شهربازی های استان شد و افزود: ایجاد مکان های تفریحی برای مردم امری ضروری و برای نشاط شهروندان لازم است ولی باید نظارت لازم به منظور رعایت استانداردها در این مراکز لحاظ شود.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام نیز در این نشست گفت: هرگونه پرونده تخلف که به این اداره کل ارجاع شود با قاطعیت کامل رسیدگی و برخوردهای لازم نیز در این خصوص صورت می ‌گیرد.
 
نعمت الله بیرانوند خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه ها در زمینه قاچاق کالا و تخلفات بازار با این اداره کل شد و تاکید کرد: می طلبد اصناف در بحث نظارت ها توجه بیشتری داشته باشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: همواره آموزش و پرورش در طول سنوات گذشته و در ابتدای سال تحصیلی جدید، دغدغه انتخاب سرویس مناسب را برای دانش آموزان از اهم امور دانسته و برای حصول آن نیز طوری برنامه ریزی نموده که امنیت سرویس های مدارس از مهمترین موضوعات قابل پیگیری بوده است.
 
علی بیرانوند با بیان اینکه در زمینه سرویس مدارس هر آنچه والدین راننده و خودرو به آموزش و پرورش معرفی کردند با تایید صلاحیت کامل از پلیس به عنوان سرویس مدرسه انتخاب و تحت نظارت جدی قرار می‌گیرند، افزود: متاسفانه برخی والدین خود سرانه اقدام به گرفت سرویس برای فرزند خود می ‌کنند که این خارج از نظارت آموزرش و پرورش است.
 
مسئول کنترل ترافیک پلیس راهور ایلام هم در این نشست گفت: پلیس به صورت جدی نظارت و برخورد قانونی با تخلفات سرویس های مدارس را در دستور کار قرار داده و از همه دستگاه‌های مربوطه درخواست داریم با هماهنگی پلیس مجوز حمل و نقل دانش‌آموزان را بدهند.
 
سرگرد اکبر حاتمی ‌نیا با بیان اینکه هرگونه بی توجهی در حوزه سرویس مدارس موجب وقوع حادثه ناگوار می‌شود، گفت: پلیس آمادگی کامل برای همکاری و نظارت بر تردد سرویس های مدارس در سطح استان را دارد.
 
در این نشست هماهنگی های لازم در خصوص نظارت بر نانوایی ها، سوخت غیر مجاز، سرویس بازگشایی مدارس، نصب اتیکت کالاها در سطح بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار