فرماندار خوشاب گفت: این شهرستان با بیش از 40هزار نفر جمعیت تنها دارای یک کتابخانه بوده و نیازمند حضور خیران در توسعه فرهنگ کتابخوانی است.
کد خبر: ۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 18 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از بصیر سبزوار، حسین ابراهیمی کردیانی با انتقاد از سطح کتابخوانی در شهرستان اظهار داشت: هر کدام از مسئولان دستگاه های اجرایی به نوبه خود می توانند در رشد و ارتقای کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوشاب با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت، تنها دارای یک کتابخانه است، خواستار همکاری مسئولان و خیرین شهرستان در توسعه فضاهای کتابخانه ای شهرستان شد.

ابراهیمی کردیانی با اشاره به پتانسیل های موجود در روستا های شهرستان تصریح کرد: دست کم پنج کتابخانه در روستاهای بزرگی همچون رباط جز، نوده انقلاب،مشکان، بلقان آباد و سیدآباد مورد نیاز است.

ترغیب به کتابخانی باعث افزایش فرهنگی عمومی می‌شود

وی همچنین به سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه ها از شهرداری این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: شهرداری باید این سهم را به موقع پرداخت کرده تا بتوان برای افزایش و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان برنامه ریزی کرد.

فرماندار خوشاب با بیان اینکه ترغیب و تشویق جامعه به حوزه کتابخوانی، نقش به سزایی در بالابردن سطح فرهنگی ایفا خواهد کرد، ادامه داد: برای این نیاز فرهنگی باید ارتباط و تعامل خوبی بین ارگان‌ها و سازمان‌های آموزشی و خدماتی برقرار شود.

ابراهیمی تأکید کرد: ساخت کتابخانه و تجهیز آن، اعتبار بسیاری می‌طلبد و برای تحقق این امر مهم باید در جهت ساخت کتابخانه‌های مشارکتی گام برداریم.

لزوم حضور خیرین در ساخت کتابخانه‌ها

وی، ظرفیت بالای خیرین در شهرستان را فرصت مناسبی برای ایجاد فضاهای فرهنگی دانست و عنوان کرد: روشنگری در این زمینه وظیفه‌ای بر دوش مسئولان است تا با ترغیب خیرین به حضور در این حوزه، گام بلندی در جهت ارتقای فرهنگی شهرستان بردارند.

فرماندار خوشاب با اشاره به پیشینه و نگاه این شهرستان به کتابخوانی، گفت: ترویج نهج‌البلاغه و نیز توسعه کتابخوانی از موقوفات این شهرستان است که حکایت از مطالبه و دغدغه جدی مردم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار