حاج بابایی خبر داد:
اصفهان –رئیس‌اداره پیش‌بینی‌هواشناسی‌اصفهان با بیان اینکه شرایط خشکسالی در منابع آبی استان مشهود است،گفت: هرگونه توسعه‌ای در زمینهای کشاورزی و صنعتی باید با توجه به واقعیت‌های اقلیم هر منطقه اجرا شود.
کد خبر: ۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ 15 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، نوید حاج بابایی، در ارتباط با میزان بارش های سال جاری در اصفهان و پیش بینی هوا اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود از ایستگاه های هواشناسی استان از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین بارش در سطح استان حدود ۱۶۹ میلی متر است که نسبت به میانگین بلندمدت آن در همین دوره حدود ۳۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: به سبب بارش های زودهنگام پاییزی روان آب مناسبی برای رودخانه زاینده رود ایجاد شده بود اما با تضعیف الگوهای جوی از اواسط آذرماه تا اواسط بهمن ماه شرایط نامساعد بارش در مناطق غرب و سرچشمه های آبی زاینده رود ایجاد شد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان تاکید کرد: شرایط کم بارشی و بالا بودن دمای نسبی هوا طی زمستان و کاهش چشمگیر پوشش برف و میزان افزایش تبخیر سطحی اثر نامطلوبی بر ورودی به سد طی ماه های آذر و دیماه داشته است و رطوبت خاک نیز کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: خروجی مدل های پیش بینی هواشناسی بیانگر شرایط بهبود در افزایش بارش ها از نیمه دوم زمستان تا اوایل اردیبهشت ۹۴ نسبت به نیمه نخست زمستان را نشان می دهد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی اصفهان با بیان اینکه در مجموع تحلیل های هواشناسی و آب شناسی طی سه ماه آینده و بررسی پیش بینی بارش در فصل بهار مقدار بارش مورد انتظار مطلوب به نظر نمی رسد، بیان داشت: شرایط خشکسالی در بخش منابع استان کاملا مشهود خواهد بود بنابراین مصرف بهینه آب باید مدنظر قرار بگیرد تا از هرگونه هدر رفتن آب حتی الامکان جلوگیری به عمل آید.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است هر گونه توسعه ای در زمین های کشاورزی و صنعتی با توجه این مقدار اندک بارندگی و واقعیت های اقلیم هر منطقه و خشکسالی طرح و اجرا شود در غیر این صورت حتی با دریافت بارش سالانه طبیعی، مشکلات ایجاد شده در آب استان رفع نگردیده و تشدید می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :