فرماندارسیروان خواستارشد
فرماندار شهرستان سیروان از پلیس خواست با اتخاذ تدابیر مناسب، عرصه را برای فروشندگان مواد مخدر نا امن کند.
کد خبر: ۴۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 18 June 2015
مراد یگانه روز پنجشنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: استعمارگران بمنظور فروپاشی بنیان خانواده و بدنبال آن فروپاشی حکومت ها اقدام به افزایش کشت و توزیع مواد مخدر سنتی و همچنین تولید مواد مخدر صنعتی می کنند.

وی اظهار کرد: افزایش سطح زیر کشت تریاک در افغانستان و تولید سالانه شش هزار و 400 تن مواد مخدر در این کشور بیانگر اهداف آمریکا از تسخیر افغانستان و باز کردن جبهه دیگری برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار سیروان با اشاره به اعداد و ارقام معتادان به مواد مخدر در کشور و با احتساب درگیر بودن خانواده های این افراد با این پدیده شوم، افزود: حجم مصرف و کشفیات مواد مخدر و ارتباط داشتن مستقیم سایر بزهکاری های اجتماعی از قبیل قتل، سرقت و زورگیری اهمیت برنامه ریزی و اصرار نظام اسلامی را برای برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین پیشگیری و درمان از اعتیاد را نشان می دهد.

یگانه تاکید کرد: با توجه به برنامه های کشوری و استانی در خصوص مبارزه با مواد مخدر، در سطح این شهرستان نیز باید اقداماتی در این ارتباط از سوی پلیس انجام گیرد.

وی به برخورد جدی با خرده فروشان از سوی پلیس و دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: پلیس با عملیات های ضربتی باید عرصه را برای فروشندگان مواد مخدر ناامن کند تا رضایت عموم و همچنین ایجاد احساس آرامش و امنیت در جامعه حاکم شود.

فرماندار سیروان با تاکید بر اجتماعی شدن موضوع مبارزه با مواد مخدر، افزود: برنامه های پیشگیری و درمان توسط دستگاه های ذیربط باید مدنظر قرار گیرد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در خصوص مبارزه با مواد مخدر شد و اضافه کرد: این سازمان ها می توانند کمک شایانی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد داشته باشند لذا زمینه را برای ورود آنها باید فراهم کرد.

یگانه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی، آگاهی سازی مردم بخصوص قشر جوان و همچنین برگزاری نمایشگاه اعتیاد و معضلات مرتبط در مرکز شهرستان تاکید کرد.

فرماندار سیروان با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در همسایگی استان لرستان، خواستار پیگیری جدی موضوع ایجاد ایست بازرسی در ورودی پل رودخانه سیمره در نزدیکی روستای ظهیری توسط نیروی انتظامی شد.

شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار