استاندار خراسان رضوی از آمادگی مدارس این استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: بیش از نیمی از دانش آموزان این استان در شهر مشهد تحصیل می کنند.
کد خبر: ۴۹۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 14 September 2017
به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان در این جلسه از آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 150 هزار دانش آموز آماده رفتن به مدرسه می شوند که افزون بر نیمی از این جمعیت، در شهر مشهد مقدس تحصیل می کنند.
 
وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: بدین منظور دستور العمل هایی به نهادهای مختلف نظیر اتوبوسرانی، تاکسی رانی، مینی بوس رانی و آتش نشانی برای خدمات رسانی بهتر سرویس مدارس و حفظ ایمنی دانش آموزان صادر شده است. 
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم توجیه خانواده ها همگام با بازگشایی مدارس، افزود: نقش روابط عمومی ها، رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری  و همچنین چاپ بروشورها و  استفاده از فضای مجازی در این خصوص از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رشیدیان توجه به زیبا و مناسب سازی معابر و فضای شهری، روستایی و نصب علائم در این مناطق همزمان با بازگشایی مدارس را ضروری دانست.
وی خاطر نشان کرد: حضور موثر نیروی انتظامی برای تامین، حفظ و تقویت امنیت دانش آموزان در اطراف مدارس بسیار مهم است. 
استاندار خراسان رضوی با تقدیر از اقدامات مربوط به توسعه فضاهای آموزشی و احداث کلاس های جدید همزمان با بازگشایی مدارس در استان گفت: کلاس های درسی مناطق عشایر نیز باید تکمیل و راه اندازی شود تا همزمان با شروع سال تحصیلی جدید شاهد نواختن زنگ عشایر نیز در استان باشیم. 
رشیدیان در بخشی از سخنانش به آمادگی سال تحصیلی جدید در مناطق زلزله و سیل زده استان تاکید کرد و گفت: امید است همزمان با بازگشایی مدارس دانش آموزان ساکن در این مناطق مشکلی به لحاظ کلاس درس و مدرسه نداشته باشند. 
وی در پایان با اشاره به خدمات خیران مدرسه ساز در استان، گفت: اقدامات این عزیزان در خطه خراسان؛ پررنگ، موثر و افتخار آفرین است و امید است که این خدمات خداپسندانه در سال های پیش روی نیز تداوم یابد. 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش هزینه نیست، تاکید کرد: هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است.





منبع : پانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار