ردیف بودجه مستقل سامان‌دهی حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی کشور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
کد خبر: ۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 15 February 2015

به گزارش تابناک،نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق اظهار کرد: به دنبال تعامل جدی دولتمردان و کمیسیون تلفیق مجلس، ردیف بودجه مستقل جدیدی در لایحه بودجه سال ٩٤ به منظور سامان‌دهی حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی کشور گنجانده شد.

البته این خوش‌خبری در حالی اعلام می‌شود که برخی رسانه‌ها پیش‌تر از اختصاص‌نیافتن ردیف بودجه مستقل برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد خبر داده و از نامهربانی کمیسیون تلفیق درباره حاشیه پایتخت معنوی ایران اسلامی انتقاد کرده بود.

نصرا... پژمانفر می‌افزاید: این ردیف بودجه مستقل برای سامان‌دهی مشکلات حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی کشور به تصویب رسیده که در قالب آن پنجاه‌میلیارد تومان اعتبار در سال ٩٤ به حاشیه شهرهای مشهد، قم، شیراز و ری اختصاص داده خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ٩٤ با بیان اینکه حداقل سهم حاشیه کلان‌شهر مشهد از این ردیف بودجه اعتباری در سال آینده سی‌میلیارد خواهد بود، تصریح می‌کند: انتخاب عنوان این ردیف بودجه مستقل برای حاشیه کلان‌شهرهای مذهبی به این دلیل بوده که حساسیتی برای نمایندگان دیگر استان‌ها ایجاد نشود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ما از این نظر که بالاخره توانستیم ردیف مستقلی برای سامان‌دهی مشکلات حاشیه کلان‌شهر مشهد در لایحه بودجه سال ٩٤ ایجاد کنیم، خوشحال هستیم.

او می‌افزاید: اگر چه سی‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیررسمی کلان‌شهر مشهد در قالب این ردیف بودجه در مقابل حجم بسیار زیاد مشکلات حاشیه شهر مشهد عدد بسیار کمی است اما در عین حال ایجاد چنین ردیف اعتباری بسیار ارزشمند است که می‌تواند به حل مشکلات در آینده کمک کند.

پژمانفر تصریح می کند: البته به موضوعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی حاشیه کلان‌شهر مشهد در دیگر ردیف‌های اعتباری لایحه بودجه هم پرداخته شد که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مناسبی از طریق این ردیف‌ها بخشی از مشکلات این بخش‌ها برطرف شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: امیدواریم در یک تعامل سازنده میان دولت و مجلس بتوانیم با اختصاص اعتبارات مناسب، مشکلات عدیده حاشیه شهر مشهد را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره بودجه سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد هم اظهار می‌کند: ساختار سازمان اجرایی حاشیه شهر مشهد هنوز از سوی دولت ابلاغ نشده است و تا زمانی هم که این مهم محقق نشود، بودجه‌ای به این سازمان اختصاص داده نخواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار