فرماندار ایلام گفت: با توجه به تجربه سال های گذشته در خصوص بروز سیل و وقوع بحران در ایلام باید نقاط ضعف این شهرستان شناسایی و زمینه های اسیب ان را رفع کرد .
کد خبر: ۴۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 10 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی روز یکشنبه در سومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ایلام که بمنظور بررسی میزان آمادگی دستگاه ها برای مقابله با بحران های احتمالی برگزار شد اظهار کرد: همه دستگاه ها باید نتیجه تجربه و نظر های کارشناسی خود را در اختیار مدیریت بحران قرار داده تا از آسیب رسیدن به زیر ساخت ها جلوگیری شود.

وی گفت: شهر ایلام به عنوان یک کانون مستعد بحران باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و بحران سال های گذشته از جمله سیل بدلیل عدم آمادگی دستگاه ها بخصوص مدیریت شهری خسارت جبران ناپذیری به زیر ساخت ها وارد کرد.

بسطامی افزود: تهدید بحران بر حوزه شهری در استان ایلام وجود دارد و هنوز موفق به ترمیم و جبران بخشی از خسارت های زیرساختی سال های گذشته نشدیم و مسئولان باید با شناسایی زیرساخت های مشکل دار این کمبودها و نقاط ضعف را برطرف کنند.

فرماندار ایلام با بیان اینکه شورای شهر و شهردار تمهیدات لازم برای لایه روبی مسیل ها، کانال ها و جداول را در دستور کار قرار دهند، گفت: در این زمینه باید اقدامات و تمهیدات لازم برای پاکسازی شهر از کارگاه های عمرانی که باعث سرریز نخاله ها و مصالح ساخت و ساز پل ها به آبراهه ها وسیل بندها شده و باعث بروز بحران هستند اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: شهرداری و اداره راه و شهرسازی باید این موضوع را در دستور کار قرار داده و برای اتمام این پروژه ها در یک بازه زمانی معین اقدام کنند.

فرماندار ایلام همچنین در خصوص راه های ارتباطی روستایی و عشایری گفت: مرمت و بهسازی راه های روستایی و عشایری باید در دستور کار قرار گیرد و مدیران باید با بازدید از مناطق بحران خیز این مناطق را شناسایی و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.

مدیر کل اداره هواشناسی استان ایلام نیز در این نشست گفت: مطالعه در پیوندهای جوی اقیانوسی و نیز خروجی مدل های پیش یابی اقلیمی پژوهشکده اقلیم شناسی وابسته به سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که از نظر دمایی دمای ماه های شهریور، مهر، آبان و آذر از مقدار نرمال خود در حدود 0.5 تا 1.5 درجه گرمتر خواهد بود که البته طی آبان ماه این افزایش کمتر خواهد بود.

یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: این پیش بینی ها به صورت ماهانه بروز رسانی می شوند و در ماه های آینده احتمال تغییر در آن وجود دارد که در این صورت اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل هواشناسی استان ایلام با داشتن ایستگاه های هواشناسی معمول و خودکار در سطح استان و تجهیزات مرکز پیش بینی بصورت روزانه تمام پدیده های جوی را رصد کرده و در صورت احتمال وقوع هر کدام به پیش بینی آن خواهد پرداخت و مراتب را به مدیرت بحران و سایر دستگاه های خدمات رسان اطلاع رسانی می کند.

وی با بیان اینکه با بررسی الگوهای ماهواره ای میزان بارندگی ها و نزولات جوی استان در حد نرمال و عادی است، گفت: امکان تغییر در نوع ریزش های جوی و الگوهای بارشی وجود دارد که با مطالعه و بررسی نقشه های ماهواره ای در اوایل مهر ماه می توان اطلاعات دقیق تری از وضعیت جوی استان در نیمه دوم سال کسب کرد.

وی افزود: با همه این پیش بینی ها بارندگی ممکن است ما را غافلگیر کند و همه مردم بخصوص روستائیان و عشایر آمادگی لازم برای مقابله با این بحران را داشته باشند ما نیز تمام توان خود را در اطلاع رسانی بموقع بارندگی ها بکار برده و رسالت خود را به نحو احسن برای خدمت به شهروندان انجام می دهیم./م
ایرنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار