معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه پیش‌بینی کرد: امسال شاهد افزایش حدود دو برابری تولید گردو در این شهرستان باشیم.
کد خبر: ۴۹۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 10 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی قادری ، سطح باغات گردوی شهرستان پاوه را 1410 هکتار اعلام کرد و افزود: 1250 هکتار از باغات گردوی این شهرستان بارور هستند و 160 هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

قادری متوسط عملکرد گردو در باغات این شهرستان را 1.2 تن در هکتار اعلام کرد.

 معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به تولید 812 تنی گردو در شهرستان پاوه طی سال گذشته، پیش‌بینی کرد: امسال شاهد افزایش حدود دو برابری تولید گردو در این شهرستان بوده و کل تولید گردو در این شهرستان به 1500 تن برسد.

قادری اضافه کرد: سال گذشته بدلیل خسارت ناشی از سرمازدگی دیررس بهاره شاهد کاهش میزان تولید گردو در شهرستان پاوه بودیم، اما امسال بدلیل شرایط مساعد آب و هوایی و نبود مشکل ریزگردها شاهد بالا رفتن میزان تولید گردوی این شهرستان هستیم.

 قادری همچنین رعایت اصول باغداری را در بالا رفتن میزان تولیدات امسال ثرگذار ارزیابی کرد.

وی با اشاره به آغاز برداشت گردو در مناطق گرمسیر و درختان زودرس شهرستان پاوه از اوایل شهریورماه، بیان کرد: برداشت گردو در مناطق سردتر و در انواع دیررس گردو این شهرستان تا اوایل مهر ماه ادامه خواهد داشت.

قادری با اشاره به عدم استفاده از هیچ نوع سم و کودی در باغات شهرستان پاوه، گردوی تولیدی در این شهرستان را جزو محصولات سالم دانست.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان پاوه بازار مصرف گردوی تولیدی در شهرستان پاوه را استان کرمانشاه و دیگر استانهای کشور عنوان کرد.

 قادری اظهار کرد: امسال برنامه احیا و اصلاح باغات و مجهز کردن آنها به سیستم‌های نوین آبیاری را در برنامه  داریم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار