رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر - رویان گفت: به منظور کنترل مبادی ورودی و خروجی مناطق جنگلی حساس و بحرانی حوزه این اداره، 45 دستگاه دوربین مدار بسته نصب شد.
کد خبر: ۴۸۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 05 September 2017
بهروز بائی لاشکی  در جمع خبرنگاران ظهار کرد: این دوربین‌ها در 15 مکان حساس و در نقاط کور جنگلی نصب شد که به عنوان عامل بازدارنده نقش موثری در کاهش قاچاق چوب داشته است.
 
وی با بیان اینکه برای نصب این دوربین ها 500 میلیون ریال هزینه شد، تصریح کرد: هزینه خرید این دوربین‌ها از سوی مجریان طرح‌های جنگلداری، شوراها و دهیاری ها تأمین شد.  
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر - رویان خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از تجاوز به عرصه های منابع ملی 500 عدد"بنچ مارک" در نقاط بحرانی نصب شد.
 
بائی لاشکی، هزینه نصب این بنچ مارک‌ها را یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای تامین این هزینه از بخش اعتبارات دولتی، شوراها، خیران و دوستداران منابع طبیعی هزینه شد.
 
به گزارش ایسنا، بنچ مارک‌ها، نشانه ارتفاعی سازه‌ای از بتون مسلح، در دو نوع 700 کیلوگرمی و یک تنی است و 70 سانتی‌متر آن در زیر زمین و 80 سانتی‌متر آن بالای سطح زمین قرار دارد و به دلیل وزن زیاد، متخلفان نمی‌توانند به آسانی آن را تخریب و یا جابه جا کنند. اداره منابع طبیعی نوشهر - رویان حدود 107 هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی را در پوشش دارد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار