حجت الاسلام والمسلمین مدنی خبرداد؛
مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به تحصیل طلاب خواهر از ۹۲ کشور جهان در این مرکز حوزوی، هدف از کسب علوم و معارف دینی را انسان سازی در میان جوامع مختلف عنوان کرد.
کد خبر: ۴۸۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 04 September 2017
 به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) ظهر امروز در همایش پذیرفته شدگان سطح ۲ تمام وقت خوابگاهی (نیمسال اول و دوم) که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان این که مهم ترین رسالت طلبه پس از ورود به حوزه این است که حضور در این مکان مقدس در رفتار او نمود داشته باشد، گفت: طلاب باید تزکیه نفس و خودکنترلی داشته باشند و طلبه ای که وارد محیط جامعه الزهرا(س) می شود باید مهم ترین الگو برای عمل او سیره حضرت زهرا(س) باشد و بار فتار خود در سطح جامعه سیره حضرت زهرا(س) را تبیین ترویج کند.

وی با اشاره به این که طلاب جامعه الزهرا(س) نباید متکبر و مغرور شوند، افزود: کسب علوم و معارف دینی باید خضوع و خشوع انسان را در مقابل پروردگار افزایش دهد و طلبه باید با کسب معارف دین نه تنها زمینه تحول شخصیتی خود را فراهم کند بلکه باید زمینه تغییر و تحول شخصیتی در سطح جامعه بشری را نیز فراهم کند؛ چراکه هدف از کسب علوم و معارف دینی انسان سازی در میان جوامع و تمدن ها است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با معرفی مکان های مختلف جامعه الزهرا(س) به طلاب جدید الورود گفت: در حال حاضر طلاب خواهر از 92 کشور جهان در جامعه الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند و تعداد طلاب خواهر در این مرکز علمی و حوزوی 14هزار بانوی طلبه است که در رشته ها و سطوح مختلف حوزوی به تحصیل علوم و معارف دینی اشتغال دارند. 

وی با بیان این که مجتمع هدی با محوریت دبیرستان، دانشکده، دبستان و مهد کودک نیز از مجموعه های مرتبط با جامعه الزهرا(س) است، گفت: در سال گذشته بیش از هزار کودک در مهد کودک شکوفه های بهار جامعه الزهرا(س) در کنار مادران خود با معارف دین با توجه به ظرفیت های سنی خود آشنا شده اند و در سال جاری نیز هزار و ۵۰۰  کودک در این مهدکودک پذیرش شده اند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که این مرکز حوزوی تا کنون بانوان طلبه زیادی را در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی در جامعه پرورش داده است، افزود: بیشتر طلابی غیر ایرانی این مرکز که تاکنون از جامعه الزهرا(س) فارغ التحصیل شده اند یا به امر تبلیغ در عرصه های بین المللی مشغول بوده و یا با تأسیس مدارس علمیه برای خواهران اقدام به ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع)در دیگر کشورهای جهان کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر اینکه طلاب جامعه الزهرا(س) باید در عرصه های علمی الگو و اسوه ای حسنه ای برای بانوان در سطح اجتماع باشند، یادآور شد: مهم ترین انتظار از طلاب جدید الورود تلاش برای کسب دانش و جدیت در امر تحصیل و پرداختن به تزکیه و تهذیب نفس است.

منبع: رسا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار