مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان سمنان گفت: با وجود کمبود 200 لیتر در ثانیه آب در تابستان امسال، مدیریت مصرف و صرفه جویی شهروندان استان مانع قطعی آب شد.
کد خبر: ۴۸۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 03 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمد طاهری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مصرف سرانه آب در متوسط کشوری 200 لیتر در ثانیه است در حالی که متوسط مصرف در استان سمنان بیش از 160 لیتر در ثانیه است.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی های قابل توجهی از سوی شرکت آب وفاضلاب شهری برای مهار تنش آبی در مرکز استان سمنان در چند سال گذشته انجام شده است و براساس آمار ،مصرف آب در بخش خانگی در 2 ماهه اول تابستان امسال در مقایسه با سال 92 ، پنج درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: درسال جاری سه حلقه چاه با اعتبار 150 میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی شهروندان سمنانی در پارک سوکان این شهر حفر شد که اکنون عملیات لوله گذاری و انتقال به مخازن در حال انجام است.

طاهری تصریح کرد: اکنون چالش کمبود آب به صورت کوتاه مدت در سمنان برطرف شده است اما نیاز است برای رفع این چالش در میان مدت و بلند مدت برنامه های جامعی تنظیم شود.

وی گفت: انتقال آب خزر به سمنان مهم ترین راهبرد رفع کمبود آب و همچنین افزایش اشتغال و رونق کسب وکار استان است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری سمنان اضافه کرد: تنها بحران کمبود آب مختص به شهر سمنان نیست و در هفت شهرستان دیگر استان هم چالش کمبود آب وجود دارد.

در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد و کسری مخزن آب در استان حدود 150 میلیون مترمکعب در سال عنوان شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: آبفا ، صرفه جویی ، کمبود آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار