امام جمعه تبریز تاکید کرد
امام جمعه تبریز گفت: : مقام معظم رهبری تاکید اکید روی سفر استانی و نظارت و سرکشی به استان‌ها داشته‌اند و به پرهیز از اشرافی‌گری را جزو اولویت دولتمردان مطرح کردند.
کد خبر: ۴۸۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 01 September 2017
 حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی اعظم امام خمینی (ره) با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دولت دوازدهم اظهار کرد: عمده‌ترین توصیه به دولت دوازدهم جهت‌گیری و روحیه انقلابی و کار و تلاش برای حل مشکلات معیشتی مردم بود.

وی با تأکید بیان اینکه دولت دوازدهم در راستای تحقق تدابیر رهبر فرزانه انقلاب باید تلاش وافری داشته باشند، گفت: اگر دولت دوازدهم بتواند به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کند قطعاً در پایان دولت شاهد تحولات عظیمی خواهد شد و شایسته است دولتمردان با عمل به این نکات بتوانند سربلند بیرون بیایند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نکات ارزنده رهبر فرزانه انقلاب به دولتمردان را در نیت اعتقادی و انس با قرآن و دعا، اضافه کرد: مقام معظم رهبری تأکید اکید روی سفر استانی و نظارت و سرکشی به استان‌ها داشته‌اند و همچنین به پرهیز از اشرافی گری را جزو اولویت دولتمردان مطرح کردند.

وی در ادامه با تأکید برداشتن روحیه انقلابی، تعامل و همکاری و حرکت تیمی همه ارگان‌ها، تحمل شنیدن صدای مخالف و انتقادپذیری در دولت، بیان کرد: پیگیری و نظارت از زیرمجموعه هر مسوول و توجه به اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز و در نظر گرفتن اولویت‌ها در هر حوزه و تمرکز بر هر اولویت اصلی کشور باید مدنظر دولت دوازدهم و کابینه قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به زلزله اخیر شربیان، افزود: زلزله اخیر در منطقه سراب باعث خسارت‌های زیادی به این منطقه شد اما مسوولان اجرایی و نهادهای انقلابی دست در دست هم داده و با حضور به‌موقع تعامل و دلسوزی خود به مردم و استان را به نمایش گذاشتند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شهادت جمع زیادی از حجاج در سال ۶۶ و شهادت مظلومانه حاجیان در سال ۹۴، ابراز کرد: همه این شهادت‌ها به خاطر بی‌کفایتی آل سعود بوده و استان آذربایجان شرقی سه شهید در این راه داده است.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به اعمال حج، حاجیان در موسوم حج، بیان کرد: امروز همه مسلمانان زنجیره‌های اسارت و تعلقات را بریده تا بیش‌ازپیش به خداوند نزدیک می‌شود و امید است خداوند قربانی حاجیان کشور ایران را موردقبول قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن دهه ولایت از عید قربان تا غدیر خم، بیان کرد: سعی کنیم تا هر امر خیر و کار خیری داریم در این هفته انجام دهیم و این دهه را بابرکت و شادی هر چه تمام برپا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک عید قربان به تمام مسلمانان جهان اظهار کرد: نماز عید قربان با حضور جوانان، مردان و زنان برپا می‌شود و این حضور گسترده نشان وحدت مسلمانان و اطاعات از خداوند متعال است.

وی بابیان اینکه اگر ابراهیم خلیل‌الله از تمام وجود خود و حتی فرزند خود در برابر خداوند گذشت، نشان از خلوصش بوده است، افزود: در صبحی دلکش اسماعیل (ع) به سمت قربانگاه با پدر خود حرکت کرد و خوشنود از انتخاب خود به‌عنوان قربانی بود و به‌حق نمونه صابران بود و اگر نام اسماعیل ذبیح‌الله نامیده شد به خاطر تسلیم شدن در برابر حق بود تا در زمره صابران قرار گیرد.

 حجت‌الاسلام آل هاشم بابیان اینکه عید قربان فصل قرب انسان به خداوند است، گفت: امروز را فرصتی برای بهره‌وری بیشتر از فیوضات خداوند قرار دهیم زیرا عید قربان یکی از اعیاد خداوند برای مسلمانان بوده که می‌توان آن را عید عشق، اخلاص و ازخودگذشتگی نامید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :