کد خبر: ۴۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 16 June 2015

گویی، اِسکَنگَبین آن گفتگو صَفرا فزود و روغن بادامی که در نقدی خیر خواهانه، بر مدیریت استان، تقدیم گشته بود ،خشکی نمود . خلاصه، آب، آتش را مدد شد همچو نفت.

انتظار می رفت که به رسم معقول و مالوف، ادامۀ مباحثه در آن زمینه را کماکان به اهل قلم و نظر وا می نهادند و ابلاغ به دستان سینه چاک را از گفتگو در آن باب، باز می داشتند،تا برخی جادۀ ادب، فرو ننهند و خاک بر چشم مروت نپاشند. ناقد را چنان به باد تهمت نگیرند که گویی با مهاجمی بی مسلک از سرزمینی دیگر در حال نبردند.

پیشاپیش، عذرخواه خوانندگانی هستم که متنی غیر متعارف، به نقل مستقیم از پیام مکتوب یک دلدادۀ منصب دار ،پیش رویشان می نهم.

«به نام خدا.

مشکل بنده آن است که نمی توانم مثل شما از قید و بندهای اخلاقی آزاد باشم . حمله دیروز شما نشان از جدی بودن انتقادتان داشت .پس باید جواب بدهید .چرا تا دیروز که امیدوار بودید از استاندار موقعیتی بگیرید ساکت و شاید ثناگو بودید . ثانیا این لطف خداست که خود را از دولتی که حداقل ظاهر پاک دارد جدا کرده اید.»

جل الخالق!

از کی «انتقاد» مترادف «حمله »گشته است؟!

کجای آن نوشته که با عنوان «نقدی بر مدیریت استان » در تابناک اردبیل و با عنوان «آقای استاندار ،خودت تصمیم بگیر » در سایتهای کشوری منتشر شد ، چنین پاسخی را ایجاب می نمود ؟!

اِکسیر الکترونیک ، محتوای هر متن و نوشته ای را در یک آن، پیش روی خواننده قرار می دهد. کدام قسمت از کلیات آن نوشته که در بخشی از خود تبرکاً، به یک آیۀ قرآنی هم استناد جسته بود، راه غیر اخلاقی پیموده بود که روا داشتن چنین عقوبتی در حق نگارنده را ایجاب نمود؟ تملق بس نبود، سینه چاکی در حمله و تهمت و افترا هم بر آن اضافه شد.

فرموده ای که از قید و بندهای اخلاقی، آزاد نیستی اما احتمالا از چیزهای دیگری هم آزاد نیستی .توّهم ، خیال اندیشی و عشق به ابلاغ و موقعیت، بند بند وجودت را فرا گرفته است، و گرنه از ثناگویی در مورد کسی سخن نمی گفتی که در طول عمرش یکبار هم انجام نداده است، چه رسد به امروز که در خزان عمر خود، برای هر نشست و بر خاستنش صد«لا حول» می گوید که به سلامت برخیزد و به سلامت نشیند.

با وجود جوانانی مثل حضرتعالی که گویی برای همیشه، کوکت در دور تند تنظیم شده است، چه حاجتی به امثال اوست؟! وانگهی تو خود بهتر از همه میدانی که مخاطبت، چند سال هم زودتر از موعد قانونی، منصب و مکسب و موقعیت را ترک گفته و جایش را به امثال تو داده است تا اکسیر جوانی به کالبد سیستم بدمی . این چه طرز سخن گفتن از جایگاه اعتدال است؟ به هرحال،

من نمی رنجم و لیکن، خوف آن دارم که این لگد، خاطر ساده دلی را پی کند .

آری برادر ، متوهم گشته ای و از آن نظر، راه هر دلیل ومنطقی بر ذهن خیال اندیش تو بسته است که به قول مولانا

هر درونی که خیال اندیش شد، چون دلیل آری، خیالش بیش شد

پس در پند ونصیحت، بسته شد، امر اَعرِض، عَنهم، پیوسته شد.

عزیزم! بگذار درخت اعتدال بارور شود، کسی به موقعیتهای شما چشم ندوخته است. حداکثر سخن هر منتقد دلسوز از تجارب و اندوخته هایش برای تو، این می تواند باشد که آهسته و معتدل سخن بگویی که آنرا هم نمی گویی.

کلید دولت را چه کسی به تو و امثال تو ، سپرده است که هر لحظه بخواهی کسی را به آن درگاه بخوانی و هر لحظه نخواهی از آن برانی؟

کجای سخنت به عنوان معاون فرماندار یک شهرستان ،بوی اعتدال می دهد؟! چرا به جای الهام از غرش توفانی سبلان، تاثیر از لطافت چشمه های بهشتی شهر محل خدمتت،نمی گیری و به جای بر افراشتن رگهای گردن به حجت ، قوی ، ره استدلال نمی پویی، با دلایلی معنوی ،تا در سایۀ آن، باغ گفتگویت گلهای صد رنگ آورَد، به جای اینکه ، همسایه، در جنگ آورَد؟

مگر چه گفته بود آن نوشته، جز اینکه هر مدیریت موفق، در انسجام بخشیدن به امور،باید از نوسان فاصله گیرد وبه سوی ثبات گام بردارد، از پراکندگی بپرهیزد وبه یکپارچگی روی آوَرَد، از تعدد دوری کند وبه تمرکز در تصمیم برسد ،معیار اعتدال را در تعیین مدیران، مد نظر قرار دهد و ... نمونۀ نقیض آن، خود حضرتعالی که با ابلاغی بدست، چنان نا متعادلانه سخن میگویی که جواب «سلام »را با «سام» میدهی!

کجای آن سخنان بی اخلاقی بود، کجای آن سخنان سهم خواهی بود، کجایش موقعیت طلبی بود و کجایش شایستۀ آن تهمتها و اهانتها بود؟!

وانگهی، اینها کلام منتقدنبود. شاخصه های علم مدیریت و سیاست چنین احکامی را پیش روی ما می نهد. اگر کلام گوینده و نویسنده هم بود، چنین بر افروختگی بر آن لازم نبود. با دلایلی می شد آنرا پذیرفت،با دلایلی می شد آنرا رد کرد. همانگونه که کسانی که به اندازۀ وزن حضرتعالی کتاب خوانده اند، پیش از تو و پس از تو ،این کار را به وجه اَحسَن کردند .

روال گفتگو همین است و طبیعی است که هرچه را که راست گرداند دلیل، از دلیلی کج شود نزد عقیل.

اگر به کلام کارشناسی و علمی پایبند نیستی .حتما به اعتبار آنچه که فرموده ا ی ، از آن، آزاد نیستی به کلام آن مولا پایبندی، که جان شیرینش را بر راهی نهاد تا بر من و شما ، راه و رسم امارت و انتقاد پذیری بیاموزد و اساسنامۀ زیبایی از مدیریت در اختیار ما نهاد که چون خورشید تابناک، برای همیشه بر ابدیت تاریخ می درخشد. همو که به ظاهر کوشید، اندر جاه و حکم ،تا امیران را نماید راه و حکم.

«..... با ظاهر آرایی و ظاهر سازی با من معاشرت نکنید و گمان نکنید که شنیدن سخن حق بر من سنگین است. نمی خواهم مرا بزرگ انگارید زیرا کسی که شنیدن سخن حق بر او دشوار باشد ،رفتار کردن او بر مبنای حق و عدالت دشوارتر خواهد بود.... »

-نهج البلاغه.بخشی از خطبه 216

به هرحال، سخن از درازا نجات دهم. افسوس که برخی با توهمات اینچنینی راه هرگونه نقد و نظر خیر خواهانه را بر منتقد می بندند و پیشاپیش بر تن هرکسی که گام راستین در این راه می نهد، پیه طعنه و تهمت را می مالند.

در خاتمه از صاحب قلم توانمندی که در تداوم آن نقد با چند نوشتۀ ارزشمند خود و با متانت و ادب، راه گفتگو را هموار ساخت،سپاسگزارم و اگرچه به نوعی عامدانه بحث را به بیراهه برد و «اقتدار» را راهی به سوی « استبداد» دانست و از «انفعال»، «تعامل» آفرید که تفاوت آن مفاهیم از همدیگر نزد اهل فن، از زمین تا آسمان است اما به هر حال ،با ذکر دلایلی، نگارنده را در محذوراتی قرار داد و حسن ختام بحث را فراهم ساخت.

مالک رضایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
انانی که خود را کتاب خوانده و مدیران را ابلاغ بدست مینامند باید بدانند که خواندنی که درعمل ناید مانند موجودی است که فقط باری ازکتاب را باخوددارد همین وبس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
جناب تقی
تعبیری که برای موجودی بکار بردی که کتاب حمل میکند وفقط اسمش را نبردی وآنرا به آقای رضایی نسبت دادی .توهین آمیز است .من هم خجالت می کشم اسم آن را در این جا بیاورم .تا جایی که اطلاعات ناقص قرآنی من اجازه می دهد قرآن کریم این تعبیر را برای بدترین دشمنان اسلام بکار برده است که کتاب خدا را تحریف کردند .آیا به نظر شما به کار بردن این تعبیر برای مسلمانی که در میان ماست .عمری خدمت کرده. دانشگاهی است .تدریس کرده. تحقیق کرده . نماز می خواند. روزه می گیرد. خانه خدا را زیارت کرده و....مناسب است؟ کاری به اعتدال واینجور چیزها که از حیث سیاسی مد شده ندارم حرفهایت با آن هم نمی خواند. اما تقوا پیشه کن آقا تقی
دوستیهای زودگذر این اندازه ارزش ندارد که آخرت خود را فدا کنی .بنده خدا نه در این نوشته ونه در آن نوشته که به برکت کار آقای معاون فرماندار امروز توفیق خواندنش را یافتم ناز کتر از گل نگفته است . که اینهمه شما ها را عصبانی کرده است چون ماه رمضان است اینارو گفتم شاید بدردتان بخورد وتذکر مکرری به خودم هم هست .اگر این چیزهایی که گفتم درست تشخیص دادی یه جوری از خودش حلیت بخواه وامشب را نیت روزه کن که فردا رمضان است
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
مثلا به چه کاری باید میامد که نیامده است .کتاب خواندن برای دانستن ونوشتن وآموختن است که او هم به خوبی وروانی دارد می نویسد وماهم استفاده می کنیم در زمانش خدمتش را هم کرده است واکنون باز نشسته است و آبرومندانه در کنار خونواده اش زندگی می کند .در طول خدمت هم هیچ دزدی وشیله پیله ای ازش ندیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
آقای تقی
الحق که رضایی درست گفته است آیا واقعا «با مهاجمی بی مسلک از سرزمینی دیگر در حال نبردید؟».
موجودی که کتاب حمل می کند یعنی چه برادر؟ با این حرفات که گزک دست رضایی میدهید .نکند دوستیت با آقای معاون فرماندار از آن نوع دوستیهاست که به دشمن نیازی نداشته باشد؟
تقی 2
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
جناب ناشناس سلام شما خوشبختانه به درسهایی از قرآن کریم که روی تخم چشم همه ماجادارد اشاره کردید ولی نگفتی که همان قرآن کریم در ایاتی مثل « ولا تمش فی الارض مرحا » یا ایه شریف « ویل لکل همزه لمزه» ایا به افراد مخصوصا به کسانی که به قول شما به زیارت خانه خدارفته اند اجازه داده که دیگران را بافخرفروشی توخالی خود به مسخره بگیرند؟
تقی 3
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
جناب ناشناس من خاله خرسه نیستم فقط خواستم ان روی سکه را هم ببینیم اگر به ذوق انهایی که خود را مالک همه چیز میدانند نخورد
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
آقا من هم این مقاله وهم اون یکی مقاله را که آقای رضایی اشاره کرده بود خوندم راستش از سر کنجکاوی همه کامنتها را هم خوندم. این آقا تقی را خیلی جالب دیدم. ایشون اصلا یک خواننده معمولی خبر ومقاله نیست که یه بار مطلب را بخونه ونظرشو بدهد وبرود دنبال کارش بلکه مثل اینکه از طرف آقایان ماموریت داره روی این مطلب کشیک بدهد وهرکسی بگوید رضایی مسلمان است این با تقی 1 تقی 2 تقی 3 بپرد وسط معرکه ... .حالا منتظر باشید وببینید اگه به تقی 99 نرسید
دارا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
رهگذر جان سلام مبادا منظورت این باشه که تقی بنده خداکه منم مثل شما کامنتهاشو خوندم مزدوره در اینصورت در این ماه عزیز مرتکب گناه شده ای
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
یک نقد کوچک که اینهمه طول و تفصیل لازم نداشت چطور برخی حرف خود را با اب وتاب بیان میکنند اما موقع حرف زدن دیگران که فرامیرسد زود زود اشفته میشوند
اعتدال طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اگر پذیرش مسئولیتی کوچک انهم توسط یک حقوقدان ارشدی که نیمی از خدمتش در وزارت کشور سپری شده ابلاغ بدستیست پس لابد انانی که قبل از اینها مسئولیتهای بزرگتری داشتند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
عجب حقوقدانی که حرف نزده .نزده واینبار که زده چهار خط حرف نامتعادل وغیر معتدل زده واینهمه آدم را سر کار گذاشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
مدیر،مدیر است و احترامش هم برای همه محفوظ.
اما به کسی که با گرفتن ابلاغی حق آن را با توهین به یک منتقد منصف ادا میکند چه باید گفت؟
او را به بی اخلاقی متهم میکند،به ثناگویی متهم میکند،به اخراج از جرگه دولت تهدید میکند.
شما به آن چه میگویید؟
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ای وای با شب نشینی ..... چگونه رقص کند ماهی زلال پرست؟؟؟؟
در مقابل چه کسی ایستاده ای آقای معاون فرماندار؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
هنوز هم باور نمیکنم آنچنان جمله اهانت آمیزی نسبت به استاد رضایی انجام گرفته باشد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آقای احمدی نژاد هم از این گونه پرده دری ها زیاد کرد.نسخه دوم محمود در استان اردبیل مشخص شد
نقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
برخی دوستان باید متوجه شوند که مفاهیم ساده را باالفاظ بیان کردن نمیتواند دلیل باسوادی و در نتیجه انگیزه ای برای تحقیر جوانان تحصیل کرده و روزامد باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
راست میگویی همان للش خودمان با آن ادبیاتش شایسته ماست
ناشناس تر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
کسی نگفت از للش استفاده شود در استفاده از کلمات حد و مرزی وجود دارد
یه دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
واقعا متاسفم از اوضاع سیاسی استان.آقای معاون فرماندار از شما انتظار بیشتری میرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
آقای اعتدال طلب متاسفم برات
نیمی از عمرش را در وزارت کشور .....
آیا به خودت زحمت خواندن مقاله را داده ای؟؟؟اصلا میفهمی حرف بر سر چیست؟؟
مشکل این است که واژه اعتدال برای شما سنگینی میکند.
پاسخ ها
اعتدال طلب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
چرا متاسفی ؟ واقعیت رانمیتوانی بپذیری؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ادب مرد به زدولت اوست.
محسن
|
Ireland
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
فکر نمیکنم که حاج مالک چنین گستاخی را از سوی مدیران تندروی اصولگرا دیده باشد چه برسد به دوستان ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ادب مرد به زدولت اوست.
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
ای کاش این دوستان عزیز چنین انتقادات سازنده ای را نظاره گر بوده و از نقد و پاسخ مدیران مسبوق به سابقه و خوشنام استان، در راستای یادگیری و درس اندوزی هر چه بیشتر خود بیفزاید تا انشاله بعدا به دردش بخورد!!!
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
احتمالا عصبانیت حاج اقا بخاطر برهم خوردن نقشه ای بدست استاندار است که براساس ان قرار بود مجددا استخدام و مدیرکل میراثی شود...
پاسخ ها
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
غیب گویی کردی آقای پوریا
من خودم در جمعی که چند نفر دیگر هم بودند ومیتوانند شهادت بدهند از حاج مالک شنیدم که آقای دکتر حاجی زاده به لحاظ تخصص وتحصیلاتش در حوزه میراث فرهنگی برای مسئولیت آنجا از من اولیتر است وحتی گفت که اینرا به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور که از دوستان چندین ساله ودوره های دانشگاهی من است گفته ام .از انتقاداتش خوشت نمیاید این در واون در زدن نمیخواد که برادر
بهزاد خسروانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
برادر گرانقدرم
جناب مالک رضایی
شخصا از اساعه ادبی که بر حضرتعالی رفته است پوزش می طلبم.
شایسته دولت اعتدال نیست که منتقد معتدلی را به تیغ ستیز و خصم انگارانه پی کند و این نحوه تعامل چه بسا هدایت شده و منظور دار بوده و قصد بر ااختلاف افکنی باشد و البته امیدورام از سهو صورت گرفته اما شخصا به سبب اینکه مطلقا می دانم نقدی که داشته اید نه تنها مورد ناراحتی نیست بلکه از ادامه نقادی حضرتعالی نیز مشتاقانه استقبال می گردد خواهشمندم این مواجهه را از سهو بیانگارید تا اگر شیطنتی نیز در پس آن نهفته باشد هدف خصمانه و رذیلانه خود را دست نیافتنی بیند.
مجدد از بابت اینکه در قامت دولت اعتدال بر شما که یکی از بزرگان این مسلک هستید اینگونه رفته است عذر تقصیر دارم. هر چند که در این میکده امثال مرا راهی نیست!
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
داش بهزاد ، شمارا با پیرمردی که به قول خودش « در خزان عمر خود، برای هر نشست و بر خاستنش صد«لا حول» می گوید که به سلامت برخیزد و به سلامت نشیند.» چه برادری ؟ نترسیدی ورود اینگونه ات را بگویند دوکلمه هم از مادر عروس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
به حرف حق چیزی نمی گویند آقا پیمان .جور امثال شما را کشیده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
آقا پیمان. تو هم چقدر ساده ای اونی که گفته برای هر نشست وبر خاستنش صد «لاحول» میگوید را که ما خوب میشناسیم
هر روز دوساعت ورزش میکند ویکساعت شنای کرال . وهر هفته یک روز تمام هم کوهپیمایی. یک هفت خطی هستند این جور آدما . که تو نمیدونی
صدبار «لاحول »میگویم تا از زمین بلند شم.
سيامك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
جناب رضايي سلام. ... به نظرم در جواب بي ادبي كه به ساحت شما گرديده نبايد با اين طول و تفصيل جواب ميدادي چرا كه طرف با جواب شما احساس بزرگي مي كند!!
ودود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
اقا سیامک بزرگی در توکل به خدا و دست اوست نه در مناظره باافراد خودبرتربین
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
بزرگی قطعا در توکل به خداست .اما من نشانی از خود برتربینی در این نوشته ها وسایر مقالات آقای رضایی ندیده ام .برعکس
معلومات قابل تحسینی دیده ام که احتمالا به حضرتعالی خوش نمی آید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
«چنان نا متعادلانه سخن میگویی که جواب «سلام »را با «سام» میدهی!»
معنی هرد و کلمه را جستجو کردم که یکی به معنای سلامتی بود ودیگری به معنای مرگ .چه تعبیر زیبایی بکار برده است در یک عبارت کوتاه .
خدا اموات باعث و بانی نوشته شدن این مطلب را بیامرزد که باعث نوشته شدن این متن زیبا شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
«آب، آتش را مدد شد همچو نفت.»
خدا مولوی را رحمت کند که در بزنگاهها به داد رضایی می رسد
میرزایی
|
United States
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
حتما دست اندر کاران سایت های بین المللی بیشتر از آن بردار ارسال کننده پیام به ابعاد موضوع آگاهند. مگر اینکه ایشان منکر این قضیه باشد.
باعث تاسف است که احساساتی شدی برادر ا.
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
فکر نکردی که قامت حاج مالک و امثال او از صد میراث و چیزهای دیگر بلندتر است ؟!
rahim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
باز آقای رضایی مولوی خونده یه چیزی یادش مونده. شما چی خوندی ؟ می تونی شعر حسنی رو که هزار بار خوندی یه خطش و تو یه مقاله بنویسی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
یعنی فکر میکنی مقاله فقط با شعر پربار میشود؟ ضمنا جمله شما غلط است ایشان یاهرکس دیگر می تواند شعر مولوی را بخواند نه مولوی را یک جمله را هم حتی درست نتوانستی بنویسی
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
شما دوستان شایسته لغات و مفاهیمی اینچنین هستید! ننم روحی! نوکرم، للش، کیچیگم، دلی ... ، یانیخ م...!
پاسخ ها
ولی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
اگرما دوستان حضرتعالی لایق این واژه ها باشیم پس خود شما هم لایق همنهایی چون دوست مایی البته به تعبیر خودت
صمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
آقای خدابخش هم که از او بت ساخته بودند البته مگا بت ...
انتظار داشتیم حداقل ایشان که به مردی اخلاقی معروفند این وجهه اخلاق مداریشان را به مسئولانشان یادآوری کنند ...
شهرام ایراندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
یه معاون فرماندار هنوز خودش هم مطمئن نیست که دولت ظاهر و باطنش هر دو به یک اندازه پاک است و خودش با تردید مدعی است که ظاهر دولت پاکه آنهم به اندازه حداقل اش! چه انتظاری از این معاون می رود!!!
متاسفم باید بگویم دولت محلی اردبیل و استاندار و تیم آن به هیچ وجه در حد و اندازه و به قول شما در حداقل اندازه های دولت روحانی است.
اینهم از شانس اردبیل است که سهم ما همیشه از دولتها ناچیزهایی مثل این دوره است.
شهرام ایراندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
یه معاون فرماندار هنوز خودش هم مطمئن نیست که دولت ظاهر و باطنش هر دو به یک اندازه پاک است و خودش با تردید مدعی است که ظاهر دولت پاکه آنهم به اندازه حداقل اش! چه انتظاری از این معاون می رود!!!
متاسفم باید بگویم برخی مسئولان استان به هیچ وجه در حد و اندازه و به قول شما در حداقل اندازه های دولت روحانی نیستند.
اینهم از شانس اردبیل است که سهم ما همیشه از دولتها مثل این دوره است.
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
آقای فرماندار باید رسما از اهالی رسانه و منتقدان و بویژه آقای رضایی عذرخواهی نماید.
در دولت قبلی که الحمدالله همه تان در رد اقدامات غیراخلاقی آن متفق القول هستید حتی یک جمله به فرماندار خاتمی (مالک رضایی) نشد.
ما اصلاح طلبان به دولت روحانی رای ندادیم که یک فردی بدلیل اخذ یک پست در یک شهر کوچک اخلاقیات را لگدمال کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
جناب اصلاح طلب لگد مال کردن اخلاقیات کدام است؟ دفاع از شخصیتی که بی جهت تحقیر شده را لگدمالی اخلاقیات میدانید.؟ عده ای باید قبول کنند که از دماغ فیل نیفتاده اند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
بنده برای اولین بار است که از این سایت بازدید میکنم و بر حسب اتفاق هم مطالب برام جالب اومد. منتها ذکر نقاطی را در مورد اظهار نظر ناشناس عزیز ضروری دانستم.
از کجای یادداشت استاد گرانقدرم تحقیر استنباط کردید؟ چرا در اظهار نظرتان ادب را کنار میگذارید؟ بخش پایانی نوشته تان اطمینان دارم در شان آن عزیز دوست داشتنی نیست چرا رعایت تقوا نمیکنی؟ اگر شخصی غیر از رضایی نامی آن مکتوب را دریافت میکرد حدس میزنی تا چه حد ناراحت میشد؟
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
ناشناس گرامی شما چطور افراد را دعوت به تقوا می کنی در حالی که خودت دیگران را متهم به بی تقوایی کردی ؟ خودت نوشته ای که برحسب اتفاق مطالب را دیده ای اگر اطلاعات کافی دراین باره داشتی به احتمال قوی نظرت عوض میشد
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
زماني كه رضايي در انتخابات ٨٦ مجلس و در اوج قدرت اصولگراها و نيكزادها فرياد اصلاحات سر ميداد ايشان كجا بودن در ضمن موقع تبيين مواضع روحاني به عنوان رييس شوراي سياستگذاري شايد جناب معاون انتظار فرج از ستاد ديگر داشتن . چه ميشه كرد از دست مجاهدان شنبه
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
هنوز هم خاطرمان هست سخنرانی های کوبنده اش در انتخابات 86 را.
حقیقتا شجاعت می طلبید به آن شکل یک تنه در مقابل نیروهای متعصب احمدی نژاد ایستادن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار