دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان علت گرانی گوشت سوءمدیریت و عدم کنترل دلالان و سوداگران بازار است که گاهی بیان برخی صحبت‌ها کمک به رفتار تخریب‌گر آنها می‌کند که باید جلوی این کار گرفته شود.
کد خبر: ۴۸۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 27 August 2017
دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان گفت: چند وقت است اتحادیه قصابان اقدام به اعلام قیمت گوشت قرمز می‌کند در حالیکه این اتحادیه مجاز به اعلام قیمت نهایی گوشت نیست و فقط سازمان جهادکشاورزی می‌تواند نرخ گوشت تا درب مغازه را اعلام کند.

به گزارش ایسنا،آرش طاووسی اظهار کرد:  طبق مصوبه هیئت عالی نظارت بر اصناف، واحدهای قصابی صرفا مجاز به اعمال 8 درصد سود در سطح خرده‌فروشی هستند.

وی افزود: متأسفانه رویکرد اتحادیه در اعلام نرخ گوشت تأثیر منفی بر بازار گذاشته و اینگونه مصاحبه‌ها را به‌مانند نرخ‌نامه رسمی تلقی می‌کنند که کاملا خلاف قانون است.

طاووسی با بیان اینکه نرخ گوشت در شهر همدان نسبت به شهرستان‌های اطراف و استان‌های همجوار بسیار بالاست، یکی از دلایل این امر را خبر پراکنی‌های اتحادیه مربوطه دانست.

وی قاطعانه اعلام کرد: علت گرانی گوشت سوءمدیریت و عدم کنترل دلالان و سوداگران بازار است که گاهی بیان برخی صحبت‌ها کمک به رفتار تخریب‌گر آنها می‌کند که باید جلوی این کار گرفته شود. 

دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان همدان تصریح کرد: قیمت واقعی گوشت نرمه گوسفند نباید بیش از 44 هزار تومان باشد و حداکثر قیمت نرمه گوساله 36 هزار تومان است.

وی عنوان کرد: با وجود برچسب‌گذاری گوشت نر و ماده توسط دامپزشکی، عدم آگاهی مردم نسبت به تشخیص این برچسب‌ها باعث خرید گوشت ماده به قیمت گوشت نر می‌شود.

طاووسی خاطرنشان کرد: اختلاف نرخ گوشت ماده و نر حدود 10 هزار تومان است که مردم باید به این نکته دقت کنند تا دچار زیان نشوند.

وی یادآور شد: برچسب آبی متعلق به گوشت نر و برچسب سفید معرف گوشت ماده و بُز است که از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و به همین علت ارزان‌تر از گوشت دام نر فروخته می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار