مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه بر لزوم شناساندن نخبگان مهارتی به جامعه جهت الگوسازی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 26 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، داوود ناصری امید باتاکید بر اینکه باید جامعه را به سمت آموزش‌های مهارتی سوق داد، عنوان کرد: رشته های مهارتی می توانند افراد را کارآفرین بار آورده و آنها را راحت تر و سریعتر وارد بازار کار کند.

ناصری امید تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید در راستای توسعه آموزش اقدام کرده و این مهم را در اولویت بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به ارائه بیش از ۹ میلیون نفر ساعت آموزشی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان کرمانشاه طی سال گذشته، این حجم از آموزش را بی‌سابقه عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه از دانشگاه ها خواست تا برای آموزش دانشجویان خود در رشته‌های فنی،از زیر ساخت ها، ظرفیت ها و امکانات مجموعه فنی و حرفه ای استان استفاده کنند.

ناصری امید با تاکید بر باب شدن مدرک گرایی در جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی نقش مهمی در بالا رفتن تب مدرک‌گرایی داشته اند و این فرهنگ باعث شده تا ارزش کار و مهارت آموزی در جامعه پایین آمده و افراد تنها به فکر تحصیل در دانشگاه و کسب مدرک باشند.

وی با تاکید بر اهمیت بالا بردن ارزش کار در جامعه عنوان کرد: باید نخبگان مهارتی را به جامعه معرفی کنیم تا الگوی دیگران شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به متوقف بودن ساخت مرکز هایتک(آموزش های نوین) کرمانشاه، عنوان کرد: کار ساخت این مرکز به دلیل نداشتن اعتبار تعطیل است.

وی ساختمان مرکز هایتک را یکی از نیازها و ضروریات کرمانشاه عنوان کرد و با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه هایتک، افزود: تاکنون دو میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای اتمام ساخت ساختمان هایتک حداقل  به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

این مسئول با اشاره به تجهیز 10 کارگاه مرکز هایتک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه عنوان کرد: سه میلیارد تومان برای تجهیز این کارگاه‌ها هزینه شده و این کارگاه ها هم‌اکنون در  طبقه زیرین اداره کل فنی حرفه ای استان مشغول آموزش متقاضیان هستند.




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار