مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان:
مدیر عامل سازمان آب و برق استان خوزستان گفت :هرگونه ساخت و سازی در ساحل کارون غیر قانونی است و ما چنین مجوزی را صادر نکردیم ، در ارتباط با کارهای سازه ای که الان در حال انجام است مجوزی را سازمان آب و برق خوزستان صادر نکرده است.
کد خبر: ۴۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 15 June 2015
چندی پیش خبری در فضای رسانه ای استان منتشر شد که حکایت از این داشت که برخی مدیران ساخت و سازهای موجود در کارون و ساحل کارون را توام با مجوزی عنوان کردند که از سوی سازمان آب و برق استان صادر شده بود، تا آنجا که سازمان محیط زیست نیز انجام این پروژه ها را توام با مجوز عنوان کرد.
در همین خصوص محمدرضا شمسایی مدیر عامل سازمان آب و برق استان طی گفتگویی با خبرنگار اهوازنوین در  پاسخ به میزان صحت خبر صدور مجوز ساخت و سازهای ساحل کارون از سوی این سازمان در حالی که همه جا سر و صدای شرایط بحرانی و کم آبی کارون مطرح است، گفت: هرگونه ساخت و سازی در ساحل کارون غیر قانونی است و ما چنین مجوزی را صادر نکردیم ، در ارتباط با کارهای سازه ای که الان در حال انجام است مجوزی را سازمان آب و برق خوزستان صادر نکرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که برخی سازمانهای استان مدعی این هستند که جهت ساخت و ساز در کارون و ساحل کارون از سازمان آب و برق استان مجوز اخذ کرده اند ،گفت : اگر بنده مدیر هستم و می گویم مجوزی صادر نشده و در اهواز تمام ساخت و سازهایی که در ساحل و در درون کارون در حال کار هستند بدون مجوز می باشند .

مدیر کل سازمان آب و برق استان در بخش دیگری از صحبتهای خود به مساله تخصیص آب به کشاورزان و اعتراض آنان اظهار کرد : اکنون ۱۴ سال است که کشور در شرایط خشکسالی است و سطح مخازن آب سدها علی الخصوص در حوزه کارون و سد کرخه واقعا بحرانی است و تقریبا می توانیم بگوییم که مخازن مان خالی است وقتی آبی نیست چه چیزی را توزیع کنیم واقعیت این است که آبی به استان نمی رسد که بخواهیم از طریق مخازن سدهایمان توزیع بکنیم .

شمسایی با اشاره به اینکه همه انگشت اتهام ها در خصوص عدم کشت و کار کشاورزان و ضرر رسانی به این قشر به سوی وزارت نیرو است ،تصریح کرد :برخی معتقدند سازمان آب و برق استان در تخصیص حق آبه در حق کشاورزان احجاف می کند در صورتی که اصلا اینگونه نیست ما واقعا علاقمندیم که آب به کشاورزان بدهیم و ندادن آب هیچ گونه نفعی برای سازمان ندارد زیرا زمانی که آب می دهیم هزینه آن را می گیریم و رودخانه هایمان را حفظ می کنیم اما حقیقت آن است که هرجایی محدودیت برداشت آب ایجاد کردیم علت عدم وجود آب بوده است.

وی ادامه داد : ما که خودمان نمی توانیم آب تولید کنیم باید بارش و رحمت الهی نازل شود تا ما بتوانیم آب بدهیم و در این مورد که چه کسی باید توان خسارت کشاورزان را در پی عدم کشت بدهد باید بگوییم ما متولی این بخش نیستیم استانداری و جهاد کشاورزی باید در این حوزه اقداماتی انجام دهند.

مدیر عامل سازمان آب و برق در پاسخ به سوال خبرنگار در این خصوص که اکنون ما با چنین بحران آبی در برخی سدها مواجه هستیم چرا در خصوص عدم انتقال آب حتی در خصوص شرب برخی استانهای دیگر ممانعت نمی شود و کشاورزی استان باید فدای دیگر استان ها شود پاسخ داد : ما با هر گونه انتفال آب از سرشاخه ها مخالف هستیم بنده به عنوان مدیر عامل سازمان آب و برق استان خوزستان این را بارها اعلام کردیم،البته به دستور شخص رئیس جمهور که گفتندانتقال آب در حد آب شرب موافقت شد که وزارت نیرو در حال انجام مطالعات در این حوزه است.

شمسایی خاطر نشان کرد : علت انتقال آب جهت شرب به استانهای دیگر هم دو دلیل بود اول نیاز کشور و دوم این مساله است که میزان آب شرب میزانش خیلی کم است و فقط دو یا سه درصد است و مقداری ناچیز است زمانی مشکل بوجود می آید که بخواهند آب را برای مصارف غیر آب شرب برداشت کنند که با آن انتقال از سرشاخه ها کاملا مخالف هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار