محمد رضا مروارید ؛
استاندار ایلام گفت :براساس شاخص های دهگانه ای که راجع به مباحث مربوط به آسیب های اجتماعی در سطح کشوری شناسایی و در نظر گرفته شده است ایلام در هشت مورد از این شاخص ها در وضعیت خوبی قرار دارد و جزو استان های آخر از حیث ابتلا به اسشیب محسوب می شود.
کد خبر: ۴۷۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 15 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدرضا مروارید در چهارمین نشست امسال شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: بحث مقابله با شیوع بیشتر آسیب های اجتماعی امروز در کشور خیلی جدی بوده و جزو اولویت های دولت و نظام قرار دارند به گونه ای که این موضوع مورد توجه و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی خواستار تعریف و در نظرگرفتن کارهای علمی، پژوهشی و آموزشی برای حرکت به سمت کاهش آسیب های اجتماعی در استان شد و گفت: نتیجه دادن این تلاش ها از یکسو درگرو هماهنگی نهادهای اداری مرتبط و از طرف دیگر استفاده منسجم از ظرفیت های مردمی است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماهیت اجرایی این ستاد پیشگیرانه است، باید کارهای فرهنگی و ارائه آموزش درجریان پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام شود.


مروارید یادآور شد: بیشتر از گذشته موضوع های اجتماعی در دستور کار قرار بگیرد چرا که آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیمی با موضوع توسعه در استان دارد که باید جدی گرفته شود.

استاندار ایلام خواستار جمع بندی فعالیت ها شد و اضافه کرد: با بررسی اقدام های انجام شده برای کاهش آسیب های اجتماعی امکان احصا و شناسایی طرح های موفق فراهم می شود که گام بعدی تداوم اجرای طرح های موفقتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: جایی که زندگی اجتماعی وجود دارد آسیب های اجتماعی نیز وجود دارند، تمام تلاش ما این است که این آسیب ها را کنترل و از روند به رو به رشد آنها جلوگیری شود.

حسین کلانتری افزود: در سطح کشور و در بحث مربوط به طلاق استان ایلام رتبه آخر را بعد از استان سیستان بلوچستان به لحاظ جمعیت دارد اما بشدت نگران هستیم تا این آمار افزایش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: در بحث مربوط به مواد مخدر استان ایلام تا چند سال گذشته استان 23 کشور بود اما الان جزو استان اخر کشور هستیم که کمترین افراد معتاد را نسبت به جمعیت دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام خواستار ایجاد مرکز اسناد(بانک اطلاعاتی) در استان به منظور نگهداری نتایج تحقیق در زمینه آسیب های اجتماعی شد: باید یک بانک اطلاعاتی برای انجام پژوهش های مرتبط با بحث مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی در استان تشکیل شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار