مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه باید گزارشات کم فروشی نان در همدان بررسی شود، گفت: دولت باید فکری به حال واقعی سازی قیمت‌ها داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 15 June 2015
مدیر بازرسی اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه باید گزارشات کم فروشی نان در همدان بررسی شود، گفت: دولت باید فکری به حال واقعی سازی قیمت‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حمیدرضا بابایی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای فروش مرغ اظهار دشات: با توجه به افزایش قیمت کشتار روز قیمت مرغ امروز در همدان 6300 تومان اعلام شد و ضمن اینکه ارزیابی قیمت استانهای هم جوار قیمت مرغ در همدان بالاتر بوده است.

بابایی بیان کرد: برای ساماندهی قیمت مرغ تابلوهای روان به طور کامل در 54 واحد مرغ فروشی نصب شده و قیمت‌ها به صورت روزانه از اصناف به اتحادیه اعلام و بر روی تابلوهای روان درج می‌شود که روزانه از ساعت 8 صبح اعلام قیمت انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ شب پنج شنبه 200 تومان افزایش یافته است، افزود: کمیسیون نظارت به کمیته قیمت‌گذاری تفویض کرد تا به طور مشترک با جهاد کشاورزی قیمت گذاری شود که به طور مشترک قیمت‌گذاری انجام و اعلام می‌شود.

بابایی با بیان اینکه درصدد هستیم تا دست دلالان را از بازار مرغ کوتاه کنیم، گفت: در قیمت‌گذاری هزینه‌های کشتار، حمل و نقل، کارگر و غیره را در نظر گرفته و قیمت‌گذاری بر این اساس اعلام شود.

ساماندهی قیمت مرغ برند در همدان

بابایی با اشاره به ساماندهی قیمت مرغ برند در همدان با عناوین مرغ مهاباد، زربال، بدر و غیره عنوان کرد: در این راستا قیمت مرغ‌های برند ارزیابی شد که 500 تومان بالاتر از مرغ کشتار روز در همدان توزیع می‌شوند که با اعتراضاتی همراه بود و بازدیدی نیز از مرغ سبز، الماس سبز و مهاباد نیز انجام می‌گیرد که تولیدکنندگان آن مدعی هستند که هیچ گونه آنتی بیوتیکی را به مرغ‌ها تزریق نمی‌کنند و بر این اساس با قیمت 9500 تومان عرضه کنند.

مدیر بازرسی اصناف همدان درباره گشت‌های مشترک این نهاد اظهار داشت: در این زمینه دو اکیپ مشترک با تعزیرات حکومتی تشکیل شد و با توجه به ساماندهی بازارچه‌های شهرداری که مقداری از اقلام تنظیم بازاری در این بازارچه‌ها به فروش می‌رسد، مورد نظارت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: از تاریخ 25 خردادماه جاری نیز گشت مشترک ویژه با همکاری اداره بهداشت برای بازرسی و نظارت از نانوایی‌ها فعال می‌شود.

بابایی با اشاره به وجود مشکل و اعتراضات مردمی مبنی بر کم فروشی در نانوایی‌های همدان، بیان کرد: باید در ابتدا دلایل کم فروشی را ارزیابی و سپس برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به بیشترین تخلف در سطح عرضه عنوان کرد: عدم درج قیمت نیز از دیگر مسائل و مشکلاتی است که با واحدهای صنفی در مورد آن مواجه هستیم، درج قیمت حق انتخاب مشتری را افزایش می‌دهد و طبق ماده 28 قانون هر واحد صنفی که درج قیمت نداشته باشد جریمه می‌شود.

بابایی گفت: طبق ماده 17 هر واحد صنفی که نسبت به درج قیمت اقدام نکرده باشد به میزان 2 میلیون تومان جریمه می‌شود و در صورت ادامه این روند واحد صنفی پلمب می‌شود تا فشاری بر واحدهای صنفی باشد.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام گرفته از ابتدای سال تا تاریخ 20 خردادماه جاری عنوان کرد: در این مدت 20 هزار و 447 بازرسی در سطح عرضه انجام گرفته است که منجر به تشکیل 334 پرونده تخلف و ارجاع به سازمان تعزیرات حکومتی شد، ضمن اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

بابایی افزود: 264 شکایت مردمی نیز در این مدت در حوزه رسیدگی به شکایات ثبت شده است.

دولت فکری برای واقعی‌سازی قیمت‌ها کند

وی در مورد مشکل کم فروشی نان نیز علت آن را کم بودن سود حاصله از پخت دانست و گفت: هر کیسه 40 کیلویی آرد دولتی 34 هزار تومان و هر کیسه آرد آزاد 53 هزار تومان است که نانوایی‌ها باید30 کیلو آب به آن اضافه کنند و هر چانه را 170 گرم بگیرند.

بابایی با اشاره به محاسبه این میزان نشان دهنده این است که 305 قرص نان باید به قیمت 160 تومان ارائه شود که 48 هزار و 800 تومان برای نانوا تمام می‌شود که با این روند سود این میزان بسیار کم می‌شود و نشان دهنده این است که در واقعیت سطح عرضه چیز دیگری وجود دارد.

وی اظهار داشت: دولت باید فکری به حال واقعی سازی قیمت‌ها داشته باشد چرا که اگر هر 1600 واحد صنفی پوشاک همدان را نیز در نظر بگیریم میزان 20 درصد را هیچ یک رعایت نمی‌کنند و تماما باید جریمه شوند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار