در راستاي حذف اسامي تكراري خيابان‌هاي قم، از هفت عنوان خياباني كه با عنوان شهيد مفتح نامگذاري شده بودند ۶ مورد تغيير نام يافتند.
کد خبر: ۴۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 14 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم،يكصد و سي و يكمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي شهر قم پيش از ظهر امروز در سالن جلسات شورا برگزار شد.

در ابتداي جلسه، ولي‌الله بياتي رئيس شورا توضيحاتي پيرامون حادثه برق‌گرفتگي كودكي خردسال در يكي از بوستان‌هاي شهر قم ارائه داد و از شهرداري خواست با توجه به حادثه مشابه سال گذشته، پيگيري‌هاي لازم را انجام داده و از تكرار چنين مواردي جلوگيري كند همچنين برخورد جدي با پيمانكاران متخلف صورت بگيرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سيد محمد آتش‌زر رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر قم گزارشي از جلسه بررسي عملكرد بودجه‌اي شهرداري و سازمان‌هاي تابعه ارائه داد و ديگر اعضا هم نظرات خود را در اين زمينه ابراز كردند.

سپس جلسه وارد دستور شد و مصطفي سعادت‌طلب رئيس كميسيون امور زيربنايي شورا به قرائت لوايح اين كميسيون پرداخت.

۱۳ مورد لايحه كه ۱۲ مورد از آنها با اجماع مورد تاييد قرار گرفته بودند لوايح اين كميسيون را تشكيل مي‌دادند كه بيشتر مربوط به توافق با افراد حقيقي و حقوقي بودند.

آخرين موردي كه سعادت‌طلب به آن اشاره كرد، طرح انجام موارد مربوط به تملك قطعات فضاي سبز با مبلغ كمتر از ۵۰ ميليون تومان در كميته تملك بود.

پس از رأي‌گيري مصوب شد كه شهرداري لايحه مربوط به اين طرح را ارائه دهد.

محمود مسگري، رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي اسلامي شهر قم در ادامه به قرائت موضوع مربوط به اين كميسيون پرداخت.

درخواست شركت نانوبتن در مورد تعيين تكليف دو قطعه زمين در منطقه نيروگاه مسئله‌اي بود كه مسگري آن را مطرح كرد و گفت: اعتراض شركت نانوبتن در مورد عملكرد شهرداري قم مبني بر عدم ابلاغ قرارداد واگذاري دو قطعه زمين موضوعي است كه در اينجا با آن مواجه هستيم.

وي ادامه داد: واگذاري دو قطعه زمين به سرمايه‌گذار با مبناي قراردادي كه شهرداري به شورا ارسال مي‌كند به همراه قيمت كارشناسي تراكم بر اساس ماده ۵ مصوبه كميسيون حقوقي و نظارت است.

ولي‌الله بياتي رئيس شوراي اسلامي شهر قم هم در اين زمينه گفت: مقرر شده كه قرارداد واگذاري اين دو قطعه زمين مجددا در شورا مطرح و مصوب و همچنين تراكم بر اساس مصوبه ماده ۵ تعيين شود و به اين ترتيب فرآيندي قانوني شكل بگيرد.

حسن بختياري نايب رئيس شوراي اسلامي شهر قم نيز در مورد اين طرح عنوان كرد: پروژه مناسبي با ابعاد مختلف فرهنگي، گردشگري و اقتصادي پيشنهاد شده و تنها نگراني موجود، قطع درختان است كه البته مي‌توان در قراردادي كه تنظيم مي‌شود، حدود ۹۰ درصد درختان را حفظ كرد.

عباس ذاكريان رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم در ادامه اظهار كرد: در شوراي قبلي تنها بحث چاله زباله مطرح شده بود و رأي ما نيز بر همين اساس صادر شد ولي بعد از اينكه قرارداد به شورا بازگشت، متوجه شديم دو پلاك ثبتي وجود دارد كه چاله زباله تنها يكي از آنهاست.

وي افزود: تصور ما اين بود كه هر دو پلاك مربوط به چاله زباله هستند ولي بعدا دريافتيم پلاك دوم همان فضاي سبزي است كه درختكاري هم شده؛ البته براي مدعي اين پرونده، پس از مصوبه شورا حقي ايجاد شده است.

طوبي حجازي عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قم خاطرنشان كرد: بهتر است اعضاي شورا پيش از آنكه به اين طرح رأي دهند، بازديدي از منطقه داشته باشند و ببينند كه فضاي سبز موجود تا چه ميزان براي اين منطقه محروم لازم است.

حسين فاكر عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر قم هم گفت: اين درست نيست كه زميني را به شخصي واگذار كنيم و بگوييم درختان همچنان باقي بمانند زيرا مالك مي‌تواند نسبت به قطع آنها اقدام كند.

وحيد شايسته‌نيك ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم هم تصريح كرد: بر اساس مصوبه شورا، حقي براي مدعي ايجاد و دو پلاك به او واگذار شده است كه مي‌تواند بر همين مبنا، از شهرداري خسارت بگيرد ضمن اينكه رفتار ما با سرمايه‌گذار در شرايط ركود مالي بايد صحيح و همراه با تعامل كامل است و اگر اشتباهي در گذشته صورت گرفته بايد تاوان آن هم داده شود زيرا دو قطعه پلاك واگذار شده و حال كه طرف مقابل حاضر شده بر اساس قيمت كارشناسي مبلغي را پرداخت كند تعامل لازم را انجام داده و نوبت شورا و شهرداري است كه تعامل داشته باشند.

وي ادامه داد: مي‌توان درختان را شمارش كرد و سپس واگذاري را با شرط حفظ فضاي سبز جنگلي انجام داد و خسارتي براي عدم التزام تعيين كرد كه طرف مقابل به سمت قطع درختان نرود.

محمود مسگري رئيس كميسيون حقوقي و نظارت شوراي اسلامي شهر قم هم گفت: تجربه نشان داده فضاهاي سبزي كه در اختيار بخش خصوصي هستند وضعيت به مراتب بهتري نسبت به پارك‌هايي دارند كه شهرداري آنها را اداره مي‌كند بنابراين بهتر است به نظر كميسيون تلفيق رأي داده شود.

در نهايت و پس از رأي‌گيري، ۱۰ نفر به اين طرح رأي مثبت دادند و به اين ترتيب با رأي متزلزلي، مصوب شد.

پس از آن نوبت به حجت‌الاسلام سيد محمد آتش‌زر رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر قم رسيد كه او هم به طرحي در مورد انجام حسابرسي عملكرد سال ۹۳ شهرداري و سازمان‌هاي وابسته توسط شركت آگاه‌نگر اشاره كرد و گفت در مناقصه انجام شده، اين شركت برنده شده است.

نخستين لايحه‌اي كه آتش‌زر به آن اشاره كرد اخذ مجوز عقد قرارداد پاره‌وقت ساعتي با سيد محمد حسين دهناد در مركز كنترل هوشمند ترافيك بود؛ پيشنهاد شهرداري ۱۵۰ ساعت و نظر كميسيون، ۱۱۵ ساعت بود.

وحيد شايسته‌نيك عضو شوراي اسلامي شهر قم در اين زمينه گفت: بايد مسائل حقوقي را در اينگونه لوايح حل كرد و اگر فرد نخبه‌اي شناسايي شده، قراردادي منعقد شود كه بتوانيم در طرحي آينده‌نگرانه، مديري شايسته براي قم تربيت شود.

رضا پوريافر معاون شهردار قم هم در اين زمينه عنوان كرد: مشكلي در اين حوزه ميان شهرداري و بازرسي وجود دارد؛ طبق قانون قرارداد ۱۷۶ ساعته، تمام وقت محسوب مي‌شود ولي بازرسي معيار خود را بر روي ۱۲۰ ساعت قرار داده است.

وي افزود: اصرار شهرداري، جذب نيروهاي متخصص است و به همين دليل پيشنهاد قرارداد ۱۵۰ ساعت ارائه شده است.

رأي‌گيري در مورد نظر كميسيون برنامه و بودجه يعني قرارداد ۱۱۵ ساعته انجام شد كه رأي لازم را كسب نكرد به همين دليل لايحه شهرداري يعني قرارداد ۱۵۰ ساعته به رأي گذاشته شد كه مصوب شد.

لايحه بعدي پرداخت حق‌الزحمه هفت ميليون توماني به سه نفر از نيروهاي يگان امداد بود كه به تصويب رسيد.

لايحه بعدي اخذ مجوز محاسبه و دريافت تعرفه عوارض بر اساس خيابان ۲۴ متري در ارتباط با ملك مركز آموزشي و درماني شهيد بهشتي بود كه با رأي مثبت اعضاي شورا مصوب شد.

همچنين لايحه اخذ مجوز اجاره ساختمان طبقه نخست شهرداري منطقه سه هم توسط آتش‌زر قرائت شد كه پوريافر معاون شهردار قم در اين زمينه گفت: اين فضا در طبقه همكف بوده و موجب آسايش مراجعان نيز خواهد شد بنابراين از اعضاي شورا مي‌خواهيم با قيمت كارشناسي موجود موافقت كنند.

البته نظر كميسيون برنامه و بودجه، مخالفت با اين لايحه بود كه به رأي گذاشته و مصوب شد.

پس از آن نوبت به كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم و رئيس آن عباس ذاكريان رسيد و او هم به لايحه نامگذاري چهار مورد خيابان به همراه هفت مورد شارع تكراري اشاره كرد.

ذاكريان افزود: طي هماهنگي با خانواده شهيد مفتح، مقرر شده كه هفت مورد تكراري به نام اين شهيد تغيير يابند.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم خاطرنشان كرد: خيابان شهيد مفتح غربي حد فاصل شهيد صدوقي تا شهيد عطاران همچنان به همين اسم باقي مي‌ماند؛ خيابان شهيد مفتح شرقي حد فاصل عطاران تا شهيدان محمودنژاد به خيابان شهيد عراقي تغيير مي‌كند، شهيد مفتح شمالي به خيابان شهيد سپهبد قرني تغيير مي‌يابد، خيابان شهيد مفتح جنوبي منشعب از خيابان فردوسي هم به نام شهيد حسن‌پور ناميده مي‌شود، خيابان شهيد مفتح حد فاصل كريمي و ايثار به خيابان شهيد حقاني تغيير مي‌يابد و همچنين نام شهيد موسوي دامغاني بر روي خياباني ديگر به نام شهيد مفتح گذاشته مي‌شود.

اين لايحه با همه جزئيات به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
اعضا شورا امنیت جانی مردم در پارک ها رو تامین کنند بعد سراغ تغییر نام خیابون ها برن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
فکر نمی کنم تداخلی با هم داشته باشه بیاید در جامعه منطقی تصمیم بگیریم
قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
بنده از این کار شورای شهر خرسندم
هر چند که شهدا مقامشان عالی است اما همواره از این نامگذاری تکراری ناراحت بودم و باعث سردرگمی خودم و خیلی های دیگه میشد و نزد خودم میگفتم آیا غیر از این شهید بزرگوار ، شهید دیگری نبود که نامش را بر آن بنهند.
ضمنا خیابان شهید مطهری نیز احتمالا از خیابان هایی است که در قم بر چندین خیابان نهاده شده لطفا برای آن نیز فکری بکنید تا مردم در جستجوی نشانی ها بخصوص در شهری که غریب هستند سردرگم نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار