دست متخلفان از اراضی ملی کوتاه می شود
با توجه به تذکرات به سازندگان غیر مجاز و عدم توجه متخلفین، طی مراحل قانونی و با هماهنگی دادستان و ادارات و ارگان‌های ذیربط 12 ساخت و ساز غیر مجاز در ساوجبلاغ تخریب شد.
کد خبر: ۴۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 14 June 2015
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از برخورد تشدید برخورد قانونی با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
علی اسدزاده ظهر امروز در جریان تخریب 12 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اظهار کرد: در این اراضی کشاورزی بناهای غیرمجاز احداث شده بود که بر اساس قانون تمامی این واحدها تخریب شد.
وی با بیان اینکه قلع و قمع احداث امکان غیرمجاز صورت گرفته در اراضی پلاک 18 سعید آباد بوده افزود: با توجه به تذکرات شفاهی و اخطارهای کتبی ابلاغی به مالکین این ساخت و سازها، مبنی بر توقف عملیات تغییر کاربری غیرمجاز و عدم توجه مرتکبین به این امر با طی مراحل قانونی و اعمال مواد 3 و 10 قانون با هماهنگی دادستان و ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط این ساخت و سازها قلع و قمع شد.
این مسئول ادامه داد: در این راستا 36هزار متر مربع اراضی کشاورزی آزاد شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: 21 قطعه از اراضی زراعی و باغی شهرستان شامل 12 دستگاه بنای غیرمجاز که اغلب به صورت ویلا هر کدام به صورت 1000متر مربع و حدود 2300 مترمربع دیوار کشی شده بودند نیز تخریب شد.
اسدزاده از نهادهای خدمات رسان از جمله ادارات آب، برق و گاز و... خواست تا به استناد قانون مذکور از ارائه خدمات به ساخت و سازهای فاقد مجوز در اراضی کشاورزی و باغ‌ها خودداری کند.
اسدزاده با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی سرمایه‌های اصلی این شهرستان بوده و نباید تخریب شوند، یادآور شد: در سال‌های اخیر به دلیل کم توجهی به پدیده زمین‌خواری و تعرض به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیرقانونی، ساخت و سازها در حریم و محدوده این شهرستان به ویژه احداث واحدهای مسکونی و خانه باغ به شکل گسترده رونق گرفته است که با اجرای قانون در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی دیگر شاهد چنین تخلفاتی در سطح شهرستان نباشیم.
وی خطاب به مالکان اراضی خارج از محدوده شهر گفت: قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی‌های لازم را با جهاد کشاورزی انجام دهند تا علاوه بر حفظ اراضی کشاورزی و صدور مجوز برای افراد متقاضی و واجد شرایط از تخلف افراد سودجو جلوگیری به عمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار