رئیس انجمن سینماداران از ارائه نامه‌ای برای تبلیغ فیلم‌ها در صدا و سیما به «سینماشهر» خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 14 June 2015
محمد قاصد اشرفی گفت: در نامه‌ای که خطاب به مدیرعامل «سینما شهر» نوشته‌ایم از ایشان درخواست کرده‌ایم بودجه‌ای را برای تبلیغ فیلم‌ها در صدا و سیما اختصاص بدهند، چرا که تبلیغ و اطلاع رسانی در رسانه ملی موضوع بسیار مهمی است و امیدواریم با توجه به علاقه‌ای که آقای مسچی (مدیر موسسه سینماشهر) به سینما دارد‌، این کمک را به ما داشته باشد.

وی در ادامه ترکیب فیلم‌هایی را که برای اکران در ماه رمضان انتخاب شده‌اند ترکیبی خوب و قابل قبول دانست‌ و اضافه کرد: اکران فیلم‌هایی مانند «گینس‌» و «عصر یخبندان» در کنار فیلم‌هایی مانند «قصه‌ها» ،‌»آتش بازی»،«نهنگ عنبر» ،‌«اسب سفید پادشاه» و... پاسخگوی همه نوع سلیقه‌ای است. اما مهم‌ترین مساله تبلیغات و اطلاع رسانی در رسانه ملی است.

رئیس انجمن سینماداران در ادامه با ابراز تاسف از وضعیت اقتصادی فعلی سینما افزود: این وضعیت به مجلس شورای اسلامی هم رسیده و بعضی از نمایندگان مردم درباره آن اظهارنظر کرده‌اند. باعث خوشحالی ما است که صدای ما به گوش «خانه ملت» رسیده و آنها متوجه شرایط دشوار ما شده‌اند.

اشرفی خاطرنشان کرد: شرایط امروز سینما به گونه‌ای است که وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند این بار سنگین را به دوش بکشد. به همین دلیل امیدواریم که عوارض شهرداری و مالیات بر ارزش افزوده را از سالن‌های سینما نیز کم کنند.چرا که با این کار در واقع به مخاطبان سینما و به ویژه اقشار کم درآمد کمک می‌کنند. زیرا بخش اعظم آن به بلیت سینما بر می‌گردد.

او در پاسخ به این پرسش که بعد از جلسه‌ای که سینماگران با رئیس سازمان صدا و سیما داشتند آیا قرار است تبلیغات ویژه‌ای برای اکران ماه رمضان در رسانه ملی تعریف شود‌، توضیح داد: در آن جلسه آقای سرافراز قول مساعدت داده بود چرا که هزینه تبلیغات فیلم‌ها برای تهیه کنندگان بسیار بالاست و آنها نمی‌توانند به تنهایی این هزینه را متحمل شوند، در نتیجه به دلیل اطلاع رسانی ضعیف‌، فیلم‌ها با شکست اقتصادی روبرو می‌شود که امیدوارم صدا و سیما در این زمینه کمک شایانی داشته باشد.

اشرفی اضافه کرد: هرچه تولید داخلی بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد‌، تماشاگران ما کمتر به سریال‌های ماهواره‌ای که بلای جان فرهنگ ما شده پناه می‌برند، از سوی دیگر وضعیت اشتغال هم بهتر خواهد شد بنابراین با این رونق هم سالن‌های سینما وضع بهتری پیدا می‌کنند هم چرخه تولید سینما بهبود میابد.

او در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اکران فیلم‌های قدیمی‌تر در سالن‌های سینما تصریح کرد: این فیلم‌ها در گذشته اکران شده و در دوره خودشان مورد استقبال قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه علاقه‌مندان پیگیر سینما بارها و بارها این فیلم‌ها را در شبکه نمایش خانگی هم دیده‌اند. بنابراین با توجه به اکران فیلم‌های جدید‌، فیلم‌های قدیمی‌تر در اولویت بعدی قرار می‌گیرد، با این حال هنوز هم تماشاگرانی هستند که دوست دارند این فیلم‌ها را روی پرده سینما ببینند.

مدیر سینما ماندانا تاکید کرد: برای ما به عنوان سینمادار ورود تماشاگران به سالن سینما از همه چیز مهم‌تر است. زیرا اگر یک فیلم با وجود ارزش‌های هنری و فرهنگی توسط مخاطبان دیده نشود، کارکرد خود را به درستی انجام نداده بنابراین بنده به عنوان سینمادار بیش از هرچیز مدافع حقوق مخاطبان هستم.

وی در ادامه صحبتش با ابراز خرسندی از اجرای طرح ویژه اکران فیلم‌ها در ماه رمضان ابراز امیدواری کرد‌: با اجرای این طرح و با همکاری نیروی انتظامی و سازمان صدا و سیما فیلم‌های ماه رمضان به خوبی مورد استقبال قرار بگیرد.

اشرفی یادآور شد: طبق قانون مراکز تجاری باید بعد از ساعت 12 شب تعطیل شوند اما از انجا که سینماها به عنوان مراکز فرهنگی شناخته می‌شوند‌، خوشبختانه با همکاری نیروی انتظامی چند سالی است که طرح ویژه ماه رمضان اجرا می‌شود که به موجب آن اکران فیلم‌ها تا سحر ادامه دارد و با این شیوه رکودی که پیش از این گریبان سینماها را در ماه مبارک رمضان می‌گرفت‌، به جنب و جوشی سازنده تبدیل شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار