معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام در نشست اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با محوریت مشکلات کارخانه سیمان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: همراهی دستگاه ها در تداوم فعالیت کارخانه سیمان مهم و کلیدی است.
کد خبر: ۴۷۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 09 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری از دستگاه های امور مالیاتی، برق، گاز و تامین اجتماعی و صنعت خواست تا با مساعدت در تمدید زمان برای پرداخت مطالبات خود این کارخانه را کمک کنند تا تعطیل نشود.
 
عسگری همچنین از کارخانه سیمان ایلام خواست برنامه آتی برای پرداخت بدهی، تعیین تکلیف و رونق تولید و ایجاد بازارهای فروش جدید را ارائه کند تا این کارخانه همچنان به فعالیت خود تداوم بخشد.
 
مدیرعامل شرکت کارخانه سیمان ایلام گفت: کارخانه سیمان ایلام با 20 سال سابقه به دلیل برخورداری از کیفیت بالای مواد اولیه و ماشین آلات مجهز تاکنون لوح های زرین تقدیر از اروپا دریافت کرده است.
 
مجتبی فرونچی اظهار کرد: این کارخانه صادرات محور است و سالانه یک میلیون و 700 هزار تن سیمان تولید می کند.
 
وی ادامه داد: سال 94 عراق بازار صادرات را برای فروش سیمان محدود کرد که با مشکل مواجه شدیم چراکه میزان مصرف بازار ایلام و استان های همجوار تنها 300 هزار تن است و این کارخانه 80 درصد درآمد خود را از دست داده است.
 
وی یادآور شد: هم اکنون ماهانه 25 میلیارد ریال حقوق به 800 نفر کارگر مستقیم پرداخت می شود که در شرایط کنونی تعطیلی این کارخانه به یک معضل بزرگ تبدیل می شود.
 
فرونچی در خصوص ایجاد بازارهای جدید در جهان برای فروش سیمان نیز گفت: امسال با کشور آفریقایی غنا قرارداد فروش یک میلیون تن سیمان امضا شده اما به دلیل ضعف زیرساخت های حمل و نقل استان و افزایش 17 درصد کرایه حمل در ماه با مشکل مواجه هستیم.
 
وی خواستار مساعدت و همراهی دستگاه های مختلف، همچون اداره مالیات، گاز، آب و ... شد تا با اعطای مهلت زمانی بدهی آنها در سال جاری پرداخت شود.
 
وی تاکید کرد: کارخانه سیمان ایلام متعلق به استان است و در این شرایط اقتصادی و رکود بازار فروش سیمان، تعطیلی آن یک بحران است.
 
 کارخانه سیمان در 15 کیلومتری ایلام سال 68 به ثبت رسیده که بهره برداری از خط یک تولید آن در سال 77 و خط دوم آن نیز در سال 90 آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار