مشاور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره های قشم شناسی در سایر استان های کشور با هدف تقویت حوزه گردشگری و آشنایی بخشی مردم همه نقاط کشورمان با این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 14 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، مسعود کرباسچی در نشست انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم با بیان این مطلب، گفت: برگزاری جشنواره های گردشگری قشم در استان های مختلف نقش مهمی در افزایش سفرها، تقویت بنیه مالی مردم جزیره و آشنایی هر چه بیشتر مردم ایران زمین با ظرفیت های منحصر بفرد گردشگری قشم خواهد داشت.
 
وی با اشاره به نقش ارزشمند راهنمایان گردشگری قشم، اعلام کرد: ادامه دوره های آموزشی برای فعالان این حوزه نیز نقش مهمی در تقویت حوزه گردشگی جزیره قشم خواهد داشت.
 
مشاور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انجمن صنفی راهنمایان قشم با توجه به سال دوم فعالیت خود و براساس ظرفیت های مهم حوزه گردشگری در این منطقه، آماده میزبانی نهمین دوره جشنواره راهنماین گردشگری کشور در این جزیره می باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به  اینکه براساس رهنمودهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فهم مشترکی از موضوعات حوزه گردشگری در این جزیره مستعد، ایجاد شده از برگزاری دو جشنواره در ماه مبارک رمضان و تابستان 94 به عنوان بخشی از فعالیت های فرهنگی این منطقه نام برد.
 
کرباسچی در پایان یادآور شد: : آماده سازی 10 کمپینگ در نقاط مختلف شهرها و جزیره قشم و رفع مشکلات مسیر سایت های گردشگری نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام با هدف تقویت حوزه گردشگری قشم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست، گفت: انجمن راهنمایان گردشگری قشم نخستین انجمن استان هرمزگان است که مدیرعامل این مجموعه موفق شد سال گذشته و در اولین تجربه خود به عنوان یکی از راهنمایان برتر حوزه گردشگری انتخاب شود.
 
عبدالجواد کمالی اعلام کرد: بیشتر اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم که تعداد آنان بیش از 80 نفر می باشد با شرکت در دوره های آموزشی، موفق به دریافت کارت راهنمای گردشگری شده اند.
 
وی یکی از راه های موفقیت این انجمن را تقویت اطلاعات اعضا در حوزه گردشگری و نحوه انتقال اطلاعات مورد نیاز مسافران دانست و گفت: راهنمایان گردشگری با توجه به ارتباط مستقیم با مسافران نقش مهمی در انتقال فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و زیبایی های قشم به آنان دارند.
 
کمالی در پایان از آماده سازی پیست شترسواری، پیست موتورسواری آفرود و همچنین هفت سایت ویژه گردشگری قشم برای ایام نوروز 95 براساس تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.
 
محمد رضا زرشکی مدیرعامل انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم هم طی سخنانی گفت: برای مشارکت این انجمن در برپایی جشنواره ها با مسئولین ژئوپارک، محیط زیست ومعاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم توافق نامه هایی امضا کرده ایم.
 
وی اعلام کرد: با رایزنی های انجام شده و حمایت بعضی از استان های کشور انتظار می رود نهمین دوره گردهمایی راهنماین گردشگری کشور به میزبانی قشم برگزار شود که این اتفاق مهمی برای تقویت حوزه گردشگری این جزیره خواهد بود.
 
به گفته زرشکی، لایحه بیمه راهنمایان گردشگری کشور به مجلس ارائه شده و انتظار می رود با تصمیم مجلس و تصویب آن، مشکلات بیمه فعالان صنف راهنمایان گردشگری نیز به زودی حل شود.
 
تنی چند از اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری قشم نیز در این نشست با بیان مشکلات پیش روی خود از جمله ایجاد شرایط مناسب تردد در مسیر سایت های گردشگری از جمله غار نمکدان در بخش غربی جزیره، خواستار وحدت رویه در ارائه خدمات به مسافران در این جزیره شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار