فرمانده انتظامی استان ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، گفت: محتوای کمی و کیفی رسانه ها به عنوان ابزار و عامل کنترل اجتماعی می تواند در افزایش امنیت و حفظ و نهادینه سازی آن بسیار مؤثر باشد.
کد خبر: ۴۷۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 08 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و آرزوی توفیق و سعادت در این مسیر پر فراز و نشیب، اظهار کرد: قطعاً نقش رسانه و تاثیر آن بر حوزه‌ های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... برکسی پوشیده نیست، در همین راستا تعامل با رسانه همواره در اولویت‌های کاری ما قرار داشته است.

وی ادامه داد: همه باید در تمامی حوزه‌ ها از بیان مسائلی که بر اساس ظن و گمان است پرهیز کنیم و بیش از همه، این خبرنگاران هستند که باید بر صداقت و دقت در انعکاس اخبار توجه داشته باشند.

سردار امان اللهی با بیان اینکه انتقاد سازنده به ارتقا و توسعه فعالیت ‌ها کمک می ‌کند، افزود: از انتقاد استقبال می‌ کنیم، اما انتقادی سازنده خواهد بود که اولاً با نیت بیان مشکلات و با درنظر گرفتن حقایق و مصالح جامعه بوده و دیگر اینکه هدف آن یافتن راهکار حل آن مشکل باشد.

وی به سختی ‌های کار پلیس در استان اشاره کرد و افزود: قطعاً بافت فرهنگی، قومی و قبیله‌ ای و تنوع مذهبی و نیز مرزی بودن استان و مشکلات کشور همسایه، دشواری‌ هایی برای کار انتظامی در استان به همراه دارد با وجود این ما تمام توان خود را برای برقراری نظم و امنیت به کار گرفته ‌ایم و قطعاً از همکاری رسانه ‌ها در زمینه اصلاح مشکلات استقبال می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: رسانه های گروهی در شکلدهی به گرایش ها و ارزش های اجتماعی و نیز آموزش رفتارهای مطلوب و نامطلوب نقش مهمی را ایفا می کنند، به گونه ای که خانواده ها و مراکز علمی- آموزشی بخشی از کارکردهای خود را به رسانه ها واگذار کرده اند.

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه در میان عوامل متعدد مرتبط با جرم، نقش رسانه ها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: احتمال اینکه سینما، تلویزیون، ماهواره، مطبوعات، سایت های خبری و ... هیچ نفوذی در رفتارهای مطلوب و به هنجار نداشته باشند، بسیار کم است.

وی متذکر شد: رسانه ها در قبال جامعه مسئول هستند و حساس شدن رسانه ها نسبت به مسائل اجتماعی به معنای زیر سوال بردن مسئولان یا بزرگنمایی نیست بلکه به دغدغه های اجتماعی رسانه ها و عمل به رسالتشان مرتبط است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و ایجاد همبستگی از رسالت های مهم رسانه ها است، تصریح کرد: محتوای کمی و کیفی رسانه ها به عنوان ابزار و عامل کنترل اجتماعی می تواند در افزایش امنیت و حفظ و نهادینه سازی آن بسیار مؤثر باشد.

سردار امان اللهی در پایان ابراز امیدواری کرد: به یاری رسانه ها گامی جدی در جهت ارتقای دانش، نگرش، رفتار اجتماعی و ارزش های سرزمینی و در نهایت ارتقای احساس امنیت برداریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار