تابناک: فرماندار فریدن از راه اندازی موزه مـردم شناسی و باستان شناسی در این شهـرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اسفندیار تاجمیری اظهار کرد: این موزه در اولین مدرسه شهر داران مرکز شهرستان فریدن با یکصد سال قدمت معروف به « مدرسه سنگی » راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این موزه دارای 450 مترمربع زیربنا است، اعتبار هزینه شده برای آن را یک میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این موزه بخشهای مختلفی مانند کشاورزی، فرهنگ و هنر، اسناد و اشیاء تاریخی، اتاق زندگی و شهدا دارد.

فرماندار فریدن موزه ها را آینه تمام نمای فرهنگ و تمدن ملتها دانست و گفت: موزه مردم شناسی فریدن با همت اداره میراث فرهنگی این شهرستان و به مناسبت هفته صنایع دستی افتتاح شد.

تاجمیری با اشاره به تمدن چند هزار ساله فریدن بزرگ در غرب استان اصفهان افزود: اگر کاوشهای باستانی بیشتری در فریدن انجام شود دریچه بزرگ و افتخار آمیزی درباره تاریخ باستانی آن باز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسائل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پرتو سیاستهای فرهنگی دولت تدبیر و امید و چشم انداز 20 ساله کشور با افتخار دنبال می شود.

فرماندار فریدن از آمادگی مدیریت این شهرستان برای تکمیل مراحل بعدی موزه مردم شناسی خبر داد و گفت: امسال اعتبار بخشی از تجهیزات این موزه تامین خواهیم شد.

وی اظهار امیدواری کرد: موزه مردم شناسی فریدن به یک موزه منطقه ای و پایگاهی قوی برای معرفی تاریخ و فرهنگ غرب استان اصفهان تبدیل شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار