مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:دستگاه های اجرایی استان نسبت به استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام نمایند.
کد خبر: ۴۷۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صدور گواهی ایمنی وکیفیت آسانسور توسط شرکتهای بازرسی فنی تاییدصلاحیت شده انجام وتاییدیه های گواهی ایمنی وکیفیت با اعتبار یک ساله از سوی این اداره کل صادر می شود، افزود: در 4 ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 100 تاییدیه ایمنی آسانسور توسط این اداره کل صادر گردیده است.

محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، از سال 1382، آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمان ها ازجمله ساختمان‌های شخصی، مکان های عمومی، بیمارستان‌ها، دستگاه های دولتی و ...  مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور از سوی شهرداری ها، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور از سوی بهره برداران و مالکان به شهرداری مربوطه می باشد و در صورت عدم ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری مربوطه صادر نمی شود.

ایشان افزود: در دولت یازدهم در استان کرمانشاه بیش از 2000 تاییدیه ایمنی برای ساختمان های جدید التاسیس دارای آسانسور توسط این اداره کل صادر گردیده است که 450 گواهینامه آن مربوط 16 ماهه اخیر می‌باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعتبار گواهینامه های ایمنی و کیفیت آسانسور یک ساله می باشد و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره برداران می بایستی با شرکت های مجاز تایید صلاحیت شده جهت انجام امور مربوطه قرارداد منعقد نمایند.

نیازی ادامه داد: بازرسی‌های سالانه و اخذ گواهی ادواری برای آسانسورهای منصوبه در کلیه ساختمان‌ها اجباری بوده و در صورت عدم دریافت گواهینامه ایمنی، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و بهره برداران این ساختمان ها می‌باشد.

ایشان افزود: در خصوص آسانسورهای دستگاه‌های دولتی و بیمارستان‌ها و مکان‌های عمومی، طی مکاتبات صورت گرفته با دستگاه های ذیربط، بانک اطلاعاتی بانک اطلاعاتی مربوطه توسط این اداره کل تهیه و در حال بروزرسانی می باشد. ضمن اینکه فرایند استانداردسازی تعدادی از آسانسورهای دستگاه های دولتی نیز انجام و  تا کنون برای 6 آسانسور منصوبه در ادارات دولتی تاییدیه ایمنی صادر شده است.

نیازی خاطرنشان نمود: در خصوص استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر به دلیل انکه ساکنین این مجتمع ها بدون مجوز پایان کار و دریافت تایییدیه ایمنی ساکن هستند لذا در سنوات گذشته و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، از طریق مراجع قضایی هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر استان ملزم به خاموش نمودن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تاییدیه ایمنی هستند ، ضمن اینکه طی بازرسی های میدانی انجام شده به دلیل استفاده برخی از ساکنین این مجتمع ها از آسانسورهای منصوبه،  در راستای حفظ ایمنی شهروندان تعداد 73  بلوک از آسانسورهای مجتمع‌های مسکن‌های مهر شهرستان های روانسر، صحنه، سرپل ذهاب و سنقر با حکم دادستانی تا زمان اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور پلمب گردید که خوشبختانه فرایند استانداردسازی برخی از این آسانسورها نیز در حال انجام می‌باشد.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه در پایان از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد که به منظور رعایت الزامات فنی  و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز خطا در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور که لیست آنها، در سایت اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به آدرس http://kermanshahstandard.ir   موجود می باشد، قرارداد منعقد نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار