از انصاف دور نشویم تنها مقام مسئول ودستگاه اجرایی که به محض الع از وقوع آتش سوزی پا به پای مردم این منطقه در عملیات مهار آتش سوزی حضور داشت ،شخص بخشدار شباب بود این درحالیست علیرغم حساسیت موضوع خبری از مدیر منابع طبیعی شهرستان در فرماندهی و مدیریت مهار این آتش سوزی در منطقه نبود.
کد خبر: ۴۷۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 06 August 2017

شب گذشته آتش جهل بر پیکر دامنه زیبای لنه در حد فاصل روستای چم قوله وهلسم در بخش شباب شعله ور شد و سطح وسیعی از مراتع و درختان بلوط این منطقه را خاکستر نمود.

به گزارش تابناک ایلام ،با شعله ور شدن آتش در مراتع کوه لنه در بخش شباب شهرستان چرداول باز هم این مردم طبیعت دوست این منطقه و طبیعت دوستان روستای زنجیره بودند که به یاری درختان بلوط وعرصه های طبیعی بی یاور این منطقه شتافتند.

از انصاف دور نشویم تنها مقام مسئول ودستگاه اجرایی که به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی، پا به پای مردم این منطقه در عملیات مهار آتش سوزی حضور داشت ،شخص بخشدار شباب بود، این درحالیست علیرغم حساسیت موضوع خبری از مدیر منابع طبیعی شهرستان در فرماندهی و مدیریت مهار این آتش سوزی در منطقه نبود.

صبح امروز که از منطقه عبور می کردیم شاهد سیاه پوش شدن بخش اعظمی از مراتع این منطقه بودیم ،اما در جای جای آن دود ناشی از سوختن کنده های درخت نیز کماکان نمایان بود .در تماس با مدیرمنابع طبیعی شهرستان پاسخی دریافت نشد ،اما در تماس با بخشدار شباب، ایشان در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح اقدامات شب گذشته وبسیج مردم منطقه پرداخته واز نبود امکانات فنی برای مهار آتش سوزی انتقاد داشتند.

هرچند بخشدار شباب از پایان عملیات مهار آتش سوزی گفتند ،اما گویا با شعله ور شدن مجدد آتش ،وسرایت آن به سایر نقاط، کماکان جنگلها ومراتع این منطقه در سطح وسیعی در حال سوختن است . مردم طبیعت دوست منطقه در تماس با این رسانه از بی توجهی مسئولین در کنترل این آتش سوزی به شدت گله مند هستند.

آن چه که واضح است ،شب گذشته مردم منطقه با حضور بخشدار ،مبادرت به کنترل آتش سوزی نمودند،اما  این وظیفه ماموران منابع طبیعی بود که می بایست با حضور در محل آتش سوزی ومراقبت از آن ،از شعله ور شدن مجدد آتش وسرایت آن به سایر نقاط پیشگیری می کردند.

انتظار می رود مسئولین منابع طبیعی شهرستان ضمن توجیه این کم کاری ،به این سوال ما نیز پاسخ دهند که چرا علیرغم دپوی تجهیزات فنی نظیر رکتیفایر و آب پاشهای پشتی در اداره مردم منطقه باید با دست خالی به جنگ آتش بروند ؟ اصلا اگر این مردم هم احساس مسوولیت نکنند ودلشان به حال طبیعت نسوزد، وظیفه مهار آتش سوزی و حفظ منابع طبیعی با کیست؟


 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار