مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: برداشت لیمو ترش از سطح 100 هکتار از باغات این شهرستان که بیشتر در ماژین قرار دارند، آغاز شده است.
کد خبر: ۴۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 05 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ طیارفیلی  اظهار کرد: پیش بینی می شود با توجه به برداشت سه تن لیمو از هر هکتار سطح زیر کشت، بیش از 250 تن لیمو برداشت شده و به بازار های مصرف عرضه شود.

وی اضافه کرد: عملیات برداشت لیمو که از اواخر تیرماه تا شهریورماه صورت می گیرد در مجموع بیش از 10 میلیارد ریال درآمد برای باغداران منطقه ایجاد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر به آغازکشت خیار سبز پاییزه در شهرستان اشاره کرد و گفت: کشت صیفی جات در سطح سه هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده است که بیشترین سهم را کشت خیارسبز با ارقام ویل مورینگ و سوپر دارد.

وی میزان برداشت خیار را 20 تن در هکتار عنوان کرد و اشاره کرد: با وجود صنایع تبدیلی کمی که در استان وجود دارد تنها میزان ناچیزی از محصولات تولیدی در صنایع شوری و ترشی جات سطح شهرستان استفاده می شود و عمده تولیدات به استان های لرستان ،کرمانشاه ، خوزستان و تهران ارسال می شود.

فیلی در مورد فعالیت های ترویجی جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر اظهار کرد: تامین نهاده های مورد نیاز باغداران ، ارائه مشاوره کارشناسان و مروجان اداره جهادکشاورزی، برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی مناسب و در سرفصل های کاربردی، توزیع کود و سموم شیمیایی مورد نیاز در جهت مبارزه با آفات و بیماری ها به صورت مستمر در اختیار کشاورزان و باغداران قرار داده می شود تا بیشترین عملکرد در واحد سطح برای آنان محقق شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار