ساکنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان در هشتاد و پنجمین روز بهار درحالیکه گرمای طاقت فرسا بر پهنه اعظمی از کشورمان حاکم است از هوای خنک و دلپذیر برخوردارند.
کد خبر: ۴۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 14 June 2015

 به گزارش ایرنا وزش بادهای شمال از نخستین ساعات سحرگاه شنبه هوای خنک را بر اردبیل حاکم نموده است که به خاطر عادت ناشی از گرمای چند روز گذشته ؛ این کاهش دما گاهی حتی به شکل سرد برای ساکنان منطقه احساس می شود.

درپی آغاز وزش این بادها دمای هوای اردبیل به شکل محسوس و تا 10 درجه سانتیگراد پایین آمده به گونه ای که ساکنان نواحی کوهستانی و ییلاقی منطقه را به بستن درب و پنجره ها وادار نموده است.

نقشه های پیش یابی هواشناسی نشانگر رخنه هرچه بیشتر زبانه های جریان پرفشار سرد از عرض های بالا در سه روز آینده به اردبیل و قسمت وسیعی از این استان هستند.

در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش رو به خاطر همراهی این هوای سرد با شارش های مرطوب عرض های جنوب در تراز میانی جو ساکنان منطقه باید انتظار تشکیل و گسترش ابرهای توفانزای کومولونیمبوس در کرانه های آسمان و وقوع رعد و برق ها و رگبارهای موقتی و پراکنده به خصوص در ساعات عصر و پایانی روز باشند.

خنکای هوا در اردبیل در این فصل که برای مردم بومی نقاط گرمسیر کشورمان غیرمنتظره است باعث شگفتی و در عین حال شادمانی این میهمانان وارده به منطقه شده است.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از هوای بسیار دگرگون شونده و در عین حال خنک در فصول گرم سال برخوردار است که این موضوع در کنار سایر جاذبه های طبیعی و باستانی منطقه همه ساله بیش از شش میلیون نفر گردشگر را برای سفر به این استان در فصل تابستان ترغیب می کند.

با تعطیلی دانشگاهها و مدارس به تدریج شاهد ورود میهمانان از نقاط دور و نزدیک کشورمان به شهر اردبیل و نقاط سیاحتی اطراف آن هستیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار