مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: به منظور انتخاب رشته آگاهانه درنواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش ، 15 پایگاه هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم در این استان راه اندازی شد.
کد خبر: ۴۷۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 31 July 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی روز دوشنبه افزود: امسال شیوه نامه هدایت تحصیلی دستخوش تغییراتی شده که دانش آموزان و خانواده هایشان باید به آن توجه کنند تا انتخاب رشته ای آگاهانه داشته باشد.
وی بیان کرد: در این پایگاه ها مشاوران با تجربه و خبره مدارس به دانش آموزان و اولیاء خدمات مشاوره ای در زمینه رشته های تحصیلی و فرصت های شغلی در جامعه و استان ارائه می دهند.
وی یاد آور شد: در دستورالعمل جدید هدایت تحصیلی همانند گذشته، برای ورود به رشته‌های موردنظر حداقل نمره‌هایی در برخی دروس در نظرگرفته شده است، بنابراین برای رشته‌هایی مانند علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، علوم انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش در زمینه های صنعت و کشاورزی، خدمات و هنر دانش آموز باید در برخی دروس متناسب با رشته موردنظر ،حداقل نمره تعیین شده را کسب کند.
وی گفت: اولویت انتخابی برای دانش آموزان در دستورالعمل جدید وجود دارد و دانش‌آموزان براساس عملکرد تحصیلی خود در هر رشته، چهارفرصت ثبت نام دارند تا براساس اولویتی که در آن رشته به دست آورده‌اند در دوره دوم متوسطه ثبت نام کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در این استان 33 هزار و 352 دانش آموز در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: در طول سال تحصیلی 96-95 با مراحل هدایت تحصیلی و نقش انتخاب رشته آگاهانه در قالب برنامه های آموزشی، بازدیدی و مشاوره های فردی و گروهی توسط 547 مشاور در مدارس متوسطه دوره اول متوسطه آشنا شدند.
ساکی اضافه کرد: سه شاخص عملکرد تحصیلی دانش آموزان در پایه های هفتم و هشتم با ضریب یک و در پایه نهم با ضریب 3 ، فرم های نظر خواهی والدین و دانش آموزان و در نهایت بررسی های مشاوره ای تاثیر داشته و براین اساس فرمهای الف و ب هدایت تحصیلی برای دانش آموزان صادر شده است.
وی بیان کرد: هدایت تحصیلی در سال ۹۶ بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین نسبت به سال گذشته با تغییراتی روبرو شده که طلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین در طول سال تحصیلی 96-95 به دانش آموزان و اولیاء انعکاس داده شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: دومین سال است که در کشور هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود به گونه ای که سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
ساکی با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان دارای ۱۰۰ امتیاز است ،ادامه داد: در فرآیند هدایت تحصیلی نظر والدین ، دانش آموزان ، دبیران در دروس تخصصی هر رشته ، مشاور مدرسه و آزمون های سه گانه روانشناختی محاسبه می شود که از آن به نام بررسی های مشاوره ای در هدایت تحصیلی یاد می شود.
وی افزود: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان هدایت تحصیلی ارائه می شود.
وی تصریح کرد: مدیران و مشاوران مدارس برای اولیاء و دانش آموزان اقدام به برگزاری نشست های راهنمایی و مشاوره فردی و گروهی در زمان تحویل هدایت تحصیلی به دانش آموزان پایه نهم کردند. 
وی گفت: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست آن باید آگاهانه عمل کنند.
وی ادامه داد: برای تسهیل در فرایند هدایت تحصیلی و آشنایی با قوانین و ضوابط مربوط به آن در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز در 15 زمینه برای آگاهی بخشی به دانش آموزان و والدین با موضوع هدایت تحصیلی فعالیت های مختلفی از جمله نشست های آموزشی ، بازدید ، مشاوره فردی و گروهی انجام شده است.
استان البرز 400 دانش آموز دارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار