این روزها موج گرما بیشتر مناطق استان ایلام را فرا گرفته و هر روز موج تازه ای گرما استان را در برمی گیرد که خاموشی در این شرایط جدی تر از هر زمان‌دیگری است .
کد خبر: ۴۶۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 29 July 2017
گرمای شدید هوا از یک طرف، مصرف بالای برق و احتمال خاموشی از طرف دیگر باعث شده مردم ایلام روزهای بحرانی را سپری کنند.
 
به گزارش  تابناک ایلام ؛ این روزها موج گرما بیشتر مناطق استان ایلام را فرا گرفته و هر روز موج تازه ای گرما استان را در می گیرد، از طرف شرکت توانیر اعلام کرده است: با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از هفته آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود، در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ایلام در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.
 
خاموشی جدی تر از هر زمان‌دیگری است
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام  گفت: با توجه به اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از روزهای  آینده یک موج گرمای هماهنگ وارد کشور می‌شود و استان ایلام را  نیز در بر می گیرد در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف شاهد خاموشی خواهیم بود.
 
هادی شیرخانی افزود: مردم‌ تلاش کنند حداقل ۱۵ درصد از مصرف خود را که قطعا بی رویه استف بکاهند.
 
وی افزود: در بحران گرمای یک ماه پیش نیز تا آستانه خاموشی پیش رفتیم اما همکاران ساعی و جهاد گر با جابجایی بار برق رسانی مطمئن به مشترکین را انجام ‌دادند اما در چند روز آینده بحران بسیار جدی است.
 
وی افزود: در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود، دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.
 
شیرخانی گفت: هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی  به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.
 
مدیر عامل شرکت توزیع برق ایلام افزود: خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.
 
موج گرما تا هفته آینده ادامه دارد
 
مهران و دهلران طی سال جاری برای چندمین بار به عنوان گرم ترین شهرهای کشور شناخته شدند و دمای هوا در این دو شهرستان از مرز ۵۲ درجه از عبور کرده است.
 
مدیر کل هواشناسی یلام گفت: موج جدید گرما از روز پنجشنبه مناطق مختلف این استان را فرا گرفته و تا هفته آینده نیز ادامه دارد.
 
یوسف شیخ الملوکی اضافه کرد: در این مدت افزایش دمای هوای مناطق گرمسیری تا ۵۲ درجه و مناطق سردسیری و معتدل نیز تا ۴۲ درجه خواهد رسید.
 
وی افزود بر اساس نقشه های هواشناسی تا اواخر هفته آینده این گرما در هوای استان پایدار خواهد بود./م
مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار