معاون عمرانی استاندار فارس در جریان بازدید از ایستگاه در دست اجرای میدان امام حسین (ع)متروی شیراز بر بازگشایی این ایستگاه تا پایان سال 94 بمنظور توسعه کیفی خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 13 June 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی قطار شهری شیراز: خلیل رضائیان در جریان بازدید از ایستگاه در دست اجرای میدان امام حسین (ع)متروی شیراز بر بازگشایی این ایستگاه تا پایان سال 94 بمنظور توسعه کیفی خدمت رسانی به شهروندان تاکید کرد.
معاون امور عمرانی استانداری فارس ضمن مهم توصیف نمودن اقدامات انجام شده اجرای این پروژه را یکی از دستاوردهای نظام مدیریتی استان فارس برشمرد و گفت: باید توانستن را سرلوحه اجرای تمام پروژه ها قرار داد و از زمانبر شدن آنها جلوگیری کرد .
معاون استاندار فارس بر اولویت اجرای پروژه مترو در شیراز و اتمام کار در طول 14 کیلومتر باقی مانده خط یک تاکید کرد و اظهار داشت :این پروژه باید تا پایان سال 1395 به بهره برداری کامل برسد ومردم مناطق دیده شده در طرح بهره برداری از خدمات مترو، ازاین وسیله سفر درون شهری بهره مند شوند .
مهندس رضاییان افزود: سفر دولت به استان فارس باعث شد یک سری از پروژه های بزرگ شیراز از حرکت مضاعفی برخوردار شوند و کار اجرای پروژه های دارای 70درصد پیشرفت در اولویت اعتباری قرار گیرد و دراین راستا اتلاف وقت جایز نیست وتحت هیچ شرایطی نباید زمان را از دست داد .
معاون استاندار فارس در ادامه گفت: 50درصد اعتبارات مترو از سوی دولت و50درصد از سوی شهرداری پرداخت می شود ودر طول اجرا از پیمانکاران توانمند استفاده شده که با این رویکرد باید به تحقق شعار توانستن پرداخت و یاس را از خود دور کرد .
وی مهمترین رویکرد در سه ایستگاه میدان امام حسین (ع) ، ولی عصر (عج) و زند را اولویت در اجراعنوان کرد و افزود : در این سه ایستگاه مدیران پروژه در تحقق طرح زمانبدی شده بکوشند .
وی از مدیران سازمان خواست تا جلسات منظم هفتگی در محل پروژه را با قوت ادامه دهند و در هر جلسه تذکرات جلسه قبل را یادآوری نمایند .
مهندس رضاییان برگزاری جلسات کاربردی شامل جلسات دفتری وکارگاهی را راهگشای اجرای به موقع پروژه دانست و افزود : تاخیر در اجرا پذیرفتنی نیست و سایر دستگاههای اجرای وهمسایگان پروژه موظف به همکاری و تعامل مثبت با این پروژه عام المنفعه هستند .
معاون استاندار فارس در خاتمه اظهار داشت : بطور قطع برخی دستگاههای ونهادها باید در آینده نزدیک از این مسیر جابجا شوند و راه توسعه اینده شهر و شهروندان را باز کنند .
وی ادامه داد:اگر قرار باشد این شهر از مزایای فاضلاب برخوردار شود و یا مترو درآن ایجاد شود باید همه دستگاههای همکاری کنند و مردم نیز شکیبایی به خرج دهند .
دراین بازدید مهندس اسدالله حاج زمانی مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز توضیحات لازم در خصوص نحوه اجرا و عوامل تاثیر گذار درتاخیراین پروژهرا به حاضرین ارایه داد .
مهندس یقطین مدیر پروژه ایستگاه امام حسین(ع) دراین بازدید با ارایه گزارشی گفت: پروژه در حال ساخت ایستگاه امام حسین (ع) دارای ویژگی وشرایط خاصی است که عملا به تقاطع خط یک وخط دو قطار شهری تبدیل شده است و مراحل اجرا در آن باعث احداث برخی قسمت های خط دوم نیز خواهد شد .
وی افزود: تا دوهفته آینده کل مسیر شرقی میدان امام حسین بازگشایی خواهد شد و ترافیک از مسیر خیابان مشیر فاطمی روند عادی خود را طی خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین مسیر حد فاصل استانداری فارس تا ساختمان علوم پزشکی شیراز تا اواخر شهریور ماه آزادسازی خواهد شد.
به گفته یقطین تا زمان تعیین شده تنها مسیر روبروی پادگان ارتش را مسدود خواهیم داشت که عملا ترافیک موجود به خیابان مشیر فاطمی در حال هدایت است .
وی با اشاره به حفاری عمیق انجام شده به دلیل دو سطح بودن ایستگاه بزرگ امام حسین (ع) نفوذ آب را به محدوده عملیات پروژه اجتناب پذیر توصیف نمود و گفت: با حجم خاک برداری انجام شده ، حدود 5 متر از عملیات در آب انجام می شد که مشکلات خاص خود را داشته و دارد .
مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز نیز در خاتمه این بازدید ضمن تقدیر از دست اندرکاراین این پروژه بزرگ گفت : جلسات منظم و فشرده این پروژه بصورت هفتگی در حال برگزاری است و معاونین ومجریان پروژه بصورت شبانه روزی در ایستگاه میدان امام حسین (ع) هستند .
مهندس علی حاجی زمانی خاطر نشان کرد: مهندسین ومشاورین سازمان با تمام توان در حال مدیریت پروژه هستند تا این ایستگاه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
ویادامه داد: با توجه به اینکه سازمان عمران شهرداری پیمانکار اجرای این پروژه بزرگ می باشد و این سازمان دارای تجربه مناسب واراده لازم برای اتمام کار است اظهار امیدواری کرد که در زمان بندی تعیین شده کار به اتمام برسد.


مهندس رضاییان افزود: در اجرای هر پروژه دو بحث عمیق وجود دارد که شامل بحث اعتقادی و مذهبی است ودر هر حال باید منافع مردم را در نظر گرفت .
وی با بیان این مطلب که ساعت کار متروی شیراز در فاز یک خط یک در حال افزایش است گفت : زمان ارایه خدمات به مردم از 5 ساعت به 8 ساعت و در آینده به 12 ساعت افزایش خواهد یافت .
واستانداری فارس را به وجود تاسیسات شهری مزاحم در روند پروژه جلب کرد واظهار داشت : یکی از عوامل مهم تاخیر وتعطیلی پروژه وجود تاسیسات شهری است که باید از سوی دستگاههای متولی بصورت تخصصی جمع آوری شود اما این روند با تاخیر انجام ، ومدت زمان اجرای پروژه را به تعویق می اندازد .
مهندس نقیب زاده عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز دراین بازدید گفت: همکاری دستگاههای اجرایی ودیگر نهادها عامل پیشرفت پروزه قطار شهری در خط یک است . وی از مسوولین خواست تا نسبت به رفع موانع موجود با هدف جلوگیری از تاخیر زمانی ورفع عقب ماندگی ها اقدام کنند .
پروژه متروی شیراز که جزو پروژه های قدیمی طی حدود دو دهه گذشته می باشد فاز نخست خط اول این پروژه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در سال گذشته مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
آقا یک سال از این خبر گذشت ولی هیچ خبری نیست
لطفا پیگیری مجدد کنید
آخه تا کی این میدان باید موجب ترافیک بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار