عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه استان در اجرای اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی نداشته، گفت: سازمان برنامه‌ریزی استان هیچ راهکاری در این زمینه نداشته است.
کد خبر: ۴۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 26 July 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از مهر، احمد صفری گفت: اقدامات دولت تدبیر قابل ستایش است، اما انتظار داریم دین خود را به مردم شهید پرور استان کرمانشاه ادا کند، دغدغه ما اشتغال است و استان نیاز به تخصیص ۱۰۰ در صدی اعتبارات دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، مقرر شد تا به استان‌های توسعه نیافته، هر ساله علاوه بر اعتبارات استانی، ۳۰۰ میلیارد نیز پرداخت شود و ما از سال ۹۰  تاکنون طلب داریم و تا این پرداخت تا وقت توسعه باید ادامه یابد.

صفری با اشاره به پروژه طرح توسعه نیروگاه بخار بیستون گفت: این پروژه نیازمند توجه است و ۲۰ درصد پیشرفت دارد، همچنین اجرای سد بیستون برای تأمین آب شرب شهرستانهای هرسین و کرند، سیستم فاضلاب شهر کرمانشاه و جوانرود و کرند از دیگر مسائل نیازمند توجه است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: با توجه به بیکاری استان کرمانشاه، دو کارخانه بزرگ با اشتغالزایی بالای پنج هزار نفر نیاز داریم تا از بیکاری نجات یابیم و این رتبه بیکاری در شأن مردم نجیب کرمانشاه نیست.

وی خواستار سهل شدن روند پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد استان شد و گفت: ادامه راه آهن کرمانشاه - قصرشیرین، ایجاد ردیف اعتباری برای توسعه فرودگاه کرمانشاه، ارتقأ درآمد سرانه مردم، کاهش مالیات از دیگر تقاضاها است.

صفری با بیان اینکه هیچ سرمایه گذار خارجی در استان نداشتیم، افزود: مردم ما در هشت سال دفاع مقدس بودند اما هیچ اعتباری دریافت نکردند، پالایشگاه آناهیتا سال ۸۵ مصوب شد اما تا حالا پیشرفتی نداشتیم.

وی خواستار توجه به جاده زله زرد گیلانغرب شد و گفت: بر خلاف دیگر استان‌ها، اعتباری در خصوص مقابله با ریزگردها به کرمانشاه داده نشده است. اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی در استان نداشته و سازمان برنامه ریزی استان هیچ راهکاری نداشته است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار