مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی خبر داد:
برگزاری 67 مانور در سطح شرکت گاز استان در سال 95 به منظور حفظ آمادگی های لازم در برابر حوادث ،مقابله با بحرانها رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی 67 مانور درسال گذشته در سطح شرکت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار شده است.
کد خبر: ۴۶۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 11 June 2017
به گزارش تابناک تبریز، مدیرعامل شرکت گاز استان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به ماهیت خطیر گازرسانی پایدار و مطمئن  ، اهمیت رعایت مسائل ایمنی در جهت  پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی ودر راستای مقابله با بحرانها وتهدیدات  احتمالی وحفظ آمادگی نیروها 67 مانور در سطح شرکت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار شده است .
 
ولی اله دینی در زمینه اهداف برگزاری مانورها توضیح داد: بالابردن سطح آگاهی و آمادگی کارکنان امدادی و عملیاتی و سایر کارکنان ، افزایش سرعت عمل، هماهنگی با واحدهای درون و برون سازمانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت و انجام اقدامات اصلاحی در خصوص رفع نقاط ضعف از مهمترین اهداف برگزاری این مانورها می باشد .
 
وی در خصوص ضرورت برگزاری مانورهای آمادگی  از سوی واحد HSE اظهار داشت : شناسایی بحران ها ، اولویت بندی و مهار آنها وارتقاء سطح آمادگی و توانایی کارکنان بخصوص نیروهای عملیاتی و امدادی و حصول از اقدام به موقع در حوادث و بحران ها و تحلیل و ارزیابی در کنترل بهتر بحرانها و بهبود عملکرد وکارایی نیروها بسیار موثر است وبایستی بصورت مدون انجام گیرد .
 
وی اظهار داشت: از تعداد 67 مورد مانور 57 مانور با اطلاع قبلی و 10 مانور بدون اطلاع قبلی در مناطق و شهرستان ها به اجرا در آمده است.
 
وی در خصوص انواع مانورهای برگزار شده افزود : مانورهای برگزار شده در سال 95 عمدتاً اختصاصی و عمومی بوده و مانورهای اختصاصی در خصوص افت فشار ، برخورد بیل مکانیکی با تأسیسات و شبکه گاز ، آتش سوزی در ایستگاه ها ، یخ زدگی شبکه ، ریزش مرکاپتان برگزار شده و مانورهای عمومی که در برگیرنده تمامی کارکنان می باشد می توان به اجرای مانور زلزله و آتش سوزی اشاره نمود.
 وی  در خاتمه با تأکید بر انجام تمرینات و تداوم اجرای مانورها در سالجاری گفت: در سالجاری علاوه بر اجرای مانوردر سطوح مختلف برای اولین بار مانور دور میزی برای مدیران ، روسای  ستادی ،عملیاتی ، نواحی و واحدها برگزار خواهد شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار