معاون امورعمرانی استاندار بوشهر گفت: مشاور پروژه احداث دهکده گردشگری گناوه از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر درسال گذشته ، انتخاب و درحال مطالعه وطراحی این پروژه است.
کد خبر: ۴۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 12 June 2015
تابناک بوشهر: سیدمحمدحسن باستی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گناوه افزود: این پروژه از دو پروژه شاخص مورد توجه سفر کاروان تدبیر وامید مربوط به این شهرستان است که مشاور 'معاد' از بهترین مشاورهای کشور برای آن انتخاب شده است.
 
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در منطقه ویزه اقتصادی شمال استان بوشهر نیز ازدیگر پروژه های شاخص سفر دولت تدبیر وامید است که اجرایی شده بگونه‌ای که دراین راستا بخش اعظمی از کارهای پروژه پالایشگاه پتروشیمی به انجام رسیده است.
 
معاون امورعمرانی استاندار بوشهر به اولویت های سال جاری در تخصیص اعتبار فصول عمرانی که بطور جدی مد نظر است اشاره کرد و افزود: دراین زمینه باتوجه به پارامترهای درنظرگرفته شده هم بلحاظ زیرساختی بودن پروژه ها و نقشی که می توانند در سطح کلان استان داشته باشند و هم بدلیل نیازسنجی هایی که صورت گرفته و می تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد برای فصولی که دارای اولویت است اعتبار تخصیص می یابد.
 
باستی گفت: محور مواصلاتی گناوه ودیلم که مرتب شاهد تلفات جاده ای در آن هستیم بطور حتم به عنوان یکی از اولویت های ویژه و فوق العاده مهم ما قرار دارد که هم از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و هم از محل منابع استانی آن را تقویت خواهیم کرد تا حداقل در حوزه فصل عمرانی راه ضریب ایمنی جاده ها ارتقا یابد.
 
وی بیان کرد: باتوجه به مهم بودن این محور بازدیدهای مکرری از آن کرده و امیدواریم بخش مهمی از این مسیر در سال جاری به بهره برداری برسد.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک‌هزار 550 طرح عمرانی در استان بوشهر در حال اجرا است افزود: نظارت بر طرح‌های عمرانی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های استان است که در این راستا بیش از 300 طرح‌ آن به صورت متمرکز نظارت فنی و مهندسی می‌شود.
 
باستی با اشاره به اینکه امسال طرح‌های عمرانی در راستای افزایش خدمات به مردم اجرا شده افزود:  تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مطلوب در اولویت است که باتوجه به قانون بودجه سال 94 تنها 10 درصد اعتبارات صرف اجرای پروژه‌های جدید می‌شود.
 
وی با بیان اینکه انتخاب پروژه‌های جدید  برای اجراخیلی مهم است تصریح کرد: اگر قراراست پروژه جدیدی بعد از ابلاغ اعتبارات در سطح شهرستان‌ها انتخاب و به  تصویب برسد یکسری نکات باید مدنظر کمیته برنامه ریزی قرار گیرد.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها زمان اجرای آن بسیار طولانی است گفت: پروژه ورزشگاه 15 هزارنفری بوشهر در سال 83 عملیات اجرایی آن آغاز شد که باید ظرف دوسال به بهره برداری می‌رسید اما با گذشت 11 سال از اجرای آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر ندارد.
 
وی تاکید کرد: طولانی شدن اجرای پروژه‌‌ها اثرات مفید آن از دست داده است چراکه پروژه‌ای که بیش از 10 سال از آغاز عملیات آن می‌گذرد هم اینک باید اعتبار برای تعمیر و نگهداری آن تخصیص یابد و این جز اتلاف منابع و سرمایه‌های استان چیزی دیگری نیست.
 
باستی  افزود: یکسری پروژه‌های مهم و کلیدی برای اجرا انتخاب شده که به لحاظ نقش اجتماعی و در راستای جلب رضایتمندی مردم مهم موثر است.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 57 زمین چمن ورزشی در روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت اجرا شد گفت: این پروژه‌ها که زمان اجرا و بهره‌برداری به حدود 3 تا 5 ماه طول کشید اثرات مهم و مفیدی برای مردم داشته است.
 
وی با اشاره به اجرای زمین ورزشی مینی فوتبال در محلات شهرها و روستاهای بالای 600 نفر جمعیت استان بوشهر بیان کرد: امسال زمین‌های خاکی ورزشی شهرها به چمن مصنوعی تبدیل می‌شود که در این راستا تحول مهمی در حوزه زیرساخت‌های ورزشی ایجاد می‌شود.
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در این راستا 80 درصد زمین‌های مینی فوتبال در شهر گناوه به زمین چمن مصنوعی تبدیل می‌شود.
 
باستی، توسعه فضاهای تفریحی و ایجاد بوستان‌های محله‌ای از اولویت‌های امسال برشمرد و گفت: امسال در قالب پروژه‌های خاص که مردم بتواند تاثیرات آنان را در زندگی اجتماعی خود زود احساس کنند و هم ظرف یکسال به بهره برسد در دستور کار است که در حوزه‌های مختلف سلامت و تفریحی، رفاهی ورزشی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار