دکتر سید مرتضی موسوی، مدیر کل بهزیستی فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 135 مرکز مشاوره تلفنی و حضور در فارس فعال است، گفت: خط تلفن 1480 بدون گرفتن پیش شماره آماده مشاوره تلفنی است و در سال گذشته 316 هزار و 111 نفر به مراکز مشاوره دولتی مراجعه کردند. .
کد خبر: ۴۶۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 19 July 2017
تابناک فارس به نقل از شبستان :دکتر سید مرتضی موسوی با اشاره به اینکه 254 هزار و 153 نفر هم به مراکز مشاوره خصوصی مراجعه کرده که در مجموع حدود 570  هزار نفر از مشاوره های سازمان بهزیستی بهره بردند، اظهار داشت: 66 هزار و 102 نفر هم با خط تلفنی ذکر شده تماس حاصل کردند.
 
دکتر موسوی با یادآوری این مطلب که برای رفع آسیب های اجتماعی باید به خانواده توجه داشت، افزود: امروز سن ازدواج بالا رفته و طلاق افزایش یافته است، افزود: سال گذشته 14 هزار و 338 نفر در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج شرکت کرده اند و شبکه مدرسین آموزش پیش از ازدواج راه اندازی شده است.
 
این مقام مسئول با ابراز مسرت از کاهش آمار طلاق در فارس، گفت: پایان سال 94 به ازای هر چهار و 6 دهم درصد ازدواج، یک طلاق روی می داد اما با برنامه ریزی های مشاوره ای در پایان سال 95 به ازای هر پنج و سه دهم درصد ازدواج، یک طلاق روی می دهد.
 
وی با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی افراد از آسیب های اجتماعی 71 هزار و 903 نفر آموزش دیدند، افزود: به 16 هزار 184 خانواده در سال گذشته آموزش های لازم ارائه شد.
 
دکتر موسوی با تاکید بر اینکه 12 مرکز اورژانس اجتماعی در فارس وجود دارد که تا پایان سال 15 مرکز اورژانس اجتماعی دیگر افتتاح می شود که در مجموع 21 مرکز خواهد بود، اظهار داشت: این مراکز برای مداخله در بحران هایی نظیر خودکشی و کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری فعالیت می کنند.
 
وی افزود: در مجموع 111 هزار و 976 نفر معلول در فارس شناسایی شده است که 19 هزار و 57 نفر از معلولین مستمری بگیر هستند و 11 هزار و 200 معلول هم در صف انتظار برای اخذ مستمری هستند که تا پایان تابستان 96 آنان هم به مستمری بگیران اضافه می شوند.
 
دکتر موسوی با اشاره به اینکه بیشترین آمار معلولین به معلولین جسمی و حرکتی با 43 هزار و 31 نفر اختصاص دارد و پس از آن 24 هزار و 440 نفر معلولین ذهنی هستند، گفت: یک هزار 496 نفر دچار ضایعه نخاعی هستند که عمده آنان به خاطر تصادف به این وضع دچار شده اند و 600 نفر معلول صوت و گفتار وجود دارد که کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.
 
وی در خصوص اشتغال معلولین هم افزود: سهم اشتغال معلولین از سه درصد به پنج درصد افزایش یافته است اما متاسفانه 60 درصد معلولین تحصیل کرده فاقد شغل و مسکن هستند و تنها دستگاه آموزش و پرورش است که پنج درصد تعهد خود را عملیاتی کرده است و بسیاری از دستگاه ها به این مهم توجه نکرده و یا بهانه تراشی کرده اند.
 
مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه در مسئله مناسب سازی باید شهرداری برای ساختمان های جدید وسواس بیشتری به خرج دهد، اضافه کرد: باید تمام مراکز دولتی و خصوصی مناسب سازی برای معلولین را انجام دهند اما برخی مکان ها به جای انجام کار، قانون را دور زده و مناسب سازی خوبی انجام داده که با شیب های 60 درجه است.
 
موسوی ادامه داد: بهزیستی نظارت به این قانون را بر عهده دارد و خود بهزیستی در این میان نمره 19 از 20 نمره را به خود اختصاص داده است اما میانگین نمره دیگر ادارات 10 تا 12 است، متاسفانه این قانون اهرم فشار و ضمانت اجرایی وجود ندارد و تنها معلولین می توانند به مراجعه قضایی شکایت کنند.
 
وی در خصوص کودکان کار و خیابانی هم گفت: تاکنون 324 کودک شناسایی شده است که به بیشتر این افراد کودک کار هستند و 85 درصد آن کودک کار و 15 درصد کودک خیابانی است و از این تعداد 72 درصد کودک غیر ایرانی و 28 درصد ایرانی هستند.
 
موسوی افزود: در فارس 6 هزار و 500 نفر دارای بیماری HIV مثبت و یا ایدز هستند که بیش از 90 درصد آنان در شیراز زندگی می کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار